Jednostranná kompilace blogera, co kritizuje pouze muslimy…?

10. Říjen, 2010 – 0:04
Tak holka, máš kliku, Židé velbloudy nejedí...  Foto: Břetislav Olšer

Tak holka, máš kliku, Židé velbloudy nejedí... Foto: Břetislav Olšer

Se zájmem jsem si přečetl další text Františka Matějky, co naplat, ale jednoho z nejlepších blogerů iDnes, možná vůbec nejlepšího, který se rozhořčil nad výjimkou pro české muslimy, aby mohli provádět rituální porážku zvířat pomocí islámského práva šaria, tedy způsobem halal.

Tentokrát se mu blog příliš nevyvedl. Považuji tento jeho text za jednostranné vzbuzování protiislámské nenávisti. A to tvrdím já, který je známý svým odporem k „mírumilovným“ islamistům. Jo, Olšer se zbláznil. Objektivita je pro mě však na prvním místě. Padni komu padni. Pan Matějka napsal blog: Podřezávat v ČR živá zvířata a vyhnout se trestu? Stačí být muslim

Citace: …„Je rok 2010, ale jsou u nás dvě místa, kde se zastavil čas ve středověku. Prvním je náboženské zabíjení zvířat v Náměšti nad Oslavou, druhým je pak Ministerstvo zemědělství ČR, které to barbarství povolilo. Lidé si v kulturním světě dali mnoho práce s tím, aby stanovili vymahatelné podmínky, zamezující týrání zvířat při porážce. Zvířata nesmí být usmrcována za plného vědomí, aby netrpěla. Když jako český občan podříznete za plného vědomí zvíře a necháte ho vykrvácet, čekají Vás dnes již dokonce tresty odnětí svobody. Pokud jste ovšem muslim, vyznávající islám a žijící na území České republiky, jste z obliga a můžete zvířata rituálně podřezávat při jejich plném vědomí…“

Jsem zásadním odpůrcem invaze muslimů do Evropy a jejich snahy převzít moc a šířit u nás islám. Samozřejmě, jsem pro svobodu náboženství, ale ne v tom smyslu, že budu preferovat pod hrozbou smrti jen jedno vyznání. Tedy Korán a islám a ne Nový zákon a křesťanství. A to nemluvím o tom, které způsobilo vznik těch dvou předcházejících, tedy o judaismu a Starém zákonu. A právě podle Talmudu a Tóry existuje u Židů mj. také způsob košer stravování, tedy i způsob, jak bezbolestně a bez zbytečného utrpení zabíjet zvířata. Musím ověřeně přiznat, bez ohledu na tom, jaký je můj vztah k islamizaci starého kontinentu, potažmo celého světa, že košer porážka je v principu to samé jako porážka halal.

Vzpomněl jsem si na domácí zabíjačky, kterých jsem se na Valašsku v mém rodném Hovězí, absolvovat bezpočet. Prase bylo napřed speciální pistolí střeleno do čela, až padlo, pak mu řezník píchl nůž do tepny pod krkem a já měl tu čest držet mísu a zachytávat prýštící krev. Z ní totiž bylo vůbec první zabíjačkové jídlo. S domácím chlebem tato smaženice chutnala báječně, dospělým o to víc, že ji zalévali slivovicí. Teprve později jsem začal přemýšlet, jak se ten čuník při dlouhých křečích musel trápit. Nevím, že by někdo domácí zabíjačky zakázal nebo kritizoval. Židé ani muslimové nic takového nemají. Mají zákaz vepřového i požívání jakékoli zvířecí krve. Na muslimy je zkráta víc vidět, jelikož jsou jich zhruba dvě miiardy, zatímco Židů necelých dvacet milionů. V Nobelovkách je to sice obráceně; poměr 171:7 pro vědce a osobnosti židovského původu. Ti ale určitě košer porážky nepraktikují…

Napadlo mě, že mi speciální nůž, který musí Židé kontrolovat, jestli nemá vroubky a je výjimečně ostrý, aby řízl zvíře co nejmíň bolestivě, připomíná způsob sebevraždy podřezáním žil u lidí. Možná je toto přirovnání nepatřičné, ale je relevantní. Sebevrah si obvykle napustí vanu horké vody, lehne si do ní a podřeže si žíly na zápěstích, přičemž mu horká voda zmírní bolest a mezitím mu krev vytéká tak dlouho, až zemře ve stavu, připomínající spánek. A to je podstata i rituální porážky košer či halal. Nechutné srovnání? Spíš vynucené blogerskou demagogií…

Dnes už vím mnohem víc než v dobách svého dospívání. Třeba o košer způsobu. Košer neboli kašrut je rituální způsobilost podle židovského zákona zejména v případě potravin. Argumenty vycházejí z hygieny, které tvoří pravidla chukim – biblický statut. Tento zákon předepisuje, která živé tvory je dovoleno konzumovat a které ne. Charakteristické znaky povolených košer-čistých savců jsou zcela rozpolcená kopyta a přežvykování potravy.

Tedy ovce, kozy, hovězí dobytek, vysoká zvěř, gazely, antilopy a jiné. Vyloučeni jsou vepři, koně, velbloudi, hlodavci a vodní savci, tedy z ryb jen ty, co mají šupiny a ploutve. Přísný je zákaz používání krve, nositelky života a nemocí, a je předepsána metoda rituální porážky – šchity, používané k odstranění krve a minimalizaci bolesti a trápení zvířat. Po porážce musí být krev odvedena z mrtvého těla a zasypána pískem nebo hlínou. Krev, která v mase zůstala, musí být odstraněna půlhodinovým máčením ve studené vodě, posypáním masa hrubou solí ze všech stran a jeho dalším hodinovým odkrvením na nakloněném prkýnku, po čemž se sůl důkladně omyje.

Evropa zakazuje týrání zvířat, a ačkoliv zákony v tomto směru nejsou dokonalé, běžný a nezasvěcený Evropan, pomýlený navíc psavci typu pana Matějky, týrání zvířat prostě považuje za nechutné a odsouzení hodné. Laciné je rovněž přidávání nechutných videí. Česká republika má zákon č. 246/1992 Sb. na ochranu zvířat proti týrání. Češi nechtějí týrání zvířat tolerovat. Přesto je každoročně Ministerstvem zemědělství udělována výjimka z tohoto zákona podle § 3, 5 a 5e, která je určena pro potřeby církví a náboženských společností.

Křesťanské církve této výjimky, podle dostupných informací, nevyužívají. A dál jsou domácí zabíjačky, pořád vidíme v televizích, jak psi, koně či ovce a další zvířata skutečně trpí u majitelů, jenž je dlouhé měsíce týrají nedostatkem stravy i možností výběhu. Zvířata, která jsou převážena, natěsnána v kamionech, bez krmení a vody, či kuřata, pštrosi a další, usmrcované „bezbolestným“ elektrickým proudem. Kolik jste už viděli takto zubožených zvířat ve výbězích plných exkrementů?

Volání kritiků je však pokrytecky pouze proti Židům, u nichž se jedná se o náboženský rituál zvaný košer, a proti muslimům a jejich halal. Skandál snad vyvolal jen otevřený dopis francouzské herečky Brigitte Bardot, která v roce 1999 svým otevřeným „Dopisem mé ztracené Francii“ protestovala proti hromadnému rituálnímu a trýznivému zabíjení zvířat. Dotkla se tím však chráněné menšiny, byla dokonce i proti stavbám mešit a nakonec byla ráda, že vyvázla od soudu jen s pokutou 30 000 franků. Rozsudek zněl „vyvolávání rasové nenávisti“ a Brigitte Bardot byla, stejně jako několikrát i já, označena za rasistku a neonacistku.

Najdeme však i evropské země, kde je rituální zabíjení zvířat zakázáno bez možnosti udílení výjimek. Je tomu tak např. ve Švédsku, které zakázalo metody košerování i způsob halal již roku 1930. Tento zákaz je však předmětem rozsáhlé kritiky i ve zprávě o dodržování lidských práv ve světě a omezování náboženské svobody, kterou vydalo ministerstvo zahraničí USA.

Průkopníkem v zákazu rituálních porážek je Švýcarsko, kde takový zákaz platí již od roku 1893 a až do roku 1978 byl zakázán i import takovýchto produktů. V roce 2003 podepsalo 117 000 občanů petici za obnovení zákazu dovozu masa z rituálně zabitých zvířat, což se však stalo terčem obvinění z náboženské nesnášenlivosti a xenofobie. Při odporu ke košerování je používán argument, že se tím státy vydávaly cestou, jako kdysi nacismus, který rovněž zakázal rituální porážky zvířat. Americký „Kosher Magazine“ v červnu 2003 napsal, že „to byl Hitler, kdo začal se zákazem košerování a skončilo to holocaustem“.

Kritika „nelidského“ způsobu košerování a rituálního zabíjení halal může být v politicky korektním duchu právem označena za antisemitskou, rasistickou a nerespektující právo na náboženské vyznání.  Zvláště, když se v případě zvířat mluví o lidskosti, zatímco zabíjení lidí ve válkách nebo při atentátech nechává kritiky košer a halal porážek chladnými. Je snad spokojenost zvířat nad spokojenost lidí? A proto budu tyto islamistické metody vraždění vždycky odsuzovat. Mně vadí, když mají být lidské bytosti zabíjeny šílenci, co chtějí mermomocí do čtvrtého islámského ráje za desítkami nadržených hurisek…

Prosím tedy váženého kolegu Matějku, aby používal pro své někdy účelově kompilované texty celou pravdu. Když řekne „a“ měl by říct i „b“ a nepoužívat populistické vyprávění v duchu evropské antiislámské filosofie. Být za každou cenu „in“ není někdy košer…  Konzumace čtyř druhů kobylek povolena…!

Vyslouží si Tři čuníci fatwu…?

http://www.petr-kral.com

Reklama:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *