Dmytro Jaroš…

Kdyby se dotyčný mudrc někdy přemohl a četl občas i celé mé texty, byť dle něj za nic nestojí, dozvěděl by se též, že jsem část svého pracovního života prožil na Ukrajině, od Lvova a Charkova až po Doněck a Kyjev, takže mám tam spoustu přátel. Samozřejmě, že on zná Ukrajinu jistě mnohem víc a lépe, nežli já. Proto ví, že Majdan má pár kilometrů čtverečních, skoro tisícinu rozlohy velkého Kyjeva, v němž žije většina obyvatel, kterým nic neschází a jen trnou strachy, aby nepřišli o práci, o byt, aby měli co jíst a aby se něco nestalo jejich dětem; nepletou se prostě zbytečně tam, kde by mohli přijít k újmě na zdraví. Nejsou vůbec zbabělí, ale jen navýsost zodpovědní.

Takové je skutečné hlavní město Ukrajiny, v němž žije z téměř tří milionů obyvatel na 900 kilometrech čtverečních spousta mých známých i se svými rodinami, které nejvíc doplatí na euromachinace Bruselu. Možná obyčejní Kyjevané nadávají jako každý z nás na politiky, volby je zajímají jen tak z poloviny, ale nikdy by po nikom nehodili zápalnou láhev či dlažební kostku, na nikoho by nevytáhli kulovnici. Demonstrovat sice byli, ale jen do fáze, než se vše zvrhlo v chaos, zapalování pneumatik, brutální rvačky a ve vraždění. Nejsou to totiž neonacisté, snipeři, rowdies a chuligáni, ti “praví bojovníci” z barikád na Majdanu, ale obyčejní dělníci, lékaři, učitelé, vědci, řidiči, prostě všichni slušní lidé, co musí každé ráno zodpovědně vstávat do práce… Žádná svoloč…

Kdepak třeba byl pan Žalobníček a jak kritizoval šéfa českých katolíků? Řeč totiž byla o ochlokracii neboli vládě lůzy, tedy o svoloči. Takto mluvil přímo kardinál Dominik Duka o tisících demonstrujících na loňském odborářském shromáždění. „Nevadí mi protesty, ale vadí mi množství projevů, které už dávno překročily míru pokojného protestu a staly se projevy hrubiánství a vulgarity. Tím se protest sesouvá z roviny demokracie do roviny ochlokracie.“ (Ochlokracie (lůzovláda) je demokracie (lidovláda), kde převažuje demagogie, tyranie většiny a vláda vášně nad rozumem.)

Byl jsem přímým svědkem všeho, co se dělo během zmiňované odborářské demonstrace; žádné zápalné láhve, železné tyče a lynčování, neslyšel jsem ani žádnou vulgaritu či hrubiánství, čemuž by se naopak nebylo možné divit, kdyby byl kardinál Duka každým osmým Čechem na hranici chudoby, asi by z něho vypadla též nějaké ta vulgaritka. Ovšem české a ukrajinské poměry; nebe a ráj. Majdan znamená arabsky náměstí, takže minimálně několik tisíc náměstí v arabském světě se jmenuje „majdan“, proto jsem já pro rozlišení, že ten můj je v Kyjevě, přidal do svých úvodních čtyř slov blogu přídavné jméno „ukrajinská majdanská svoloč“, abych rozlišil to jedno konkrétní náměstí od tisíců dalších. Navíc v ruštině, resp. v ukrajinštině znamená сволочь a кошмар lůzu a hrůzu či děs, což je dnes v Kyjevě nejpoužívanější slovní spojení. Proč?

Nyní se omlouvám všem čtenářům, že tento blog je hlavně pro zmíněného diskutéra, co čte jen první slova a dál nic, takže na rozdíl od jiných čtenářů neví, co následuje. Jde o videa, stokrát již opakovaná, přesto zcela signifikantní ke slovu „svoloč“. Určená pro pana Žalobníčka; co asi nikdy nic nenapíše, aby nemusel se svojí kůží na trh…

Ten určitě při sledování následujících záběrů dojde k závěru, že se jedná pouze o oslavu maturitního večírku, kdy se absolventi křesťanské školy láskyplně častují rozverným škádlením. Tedy žádná svoloč, ale jen spořádaní křesťané při náruživé demo-kreatické výměně názorů… http://www.liveleak.com/view?i=34e_1392746107

Následují kočkování patří k oblíbené hře čestných mladíků Pravého sektoru, kterou tito sladcí hoši nazývají: Chodí pešek okolo, nekoukej se na něho; kdo se na něj koukne, toho pešek bouchne… http://www.youtube.com/watch?v=qtqQeJ315nw

A dramatické umění pokračuje; to studenti majdanské akademie múzických pseudoumění v nacistických uniformách předvádějí vzpomínku na staré dobré časy Stepana Bandery; jako za Tisa, kdy byla masa plná mísa… https://www.youtube.com/watch?v=DxB6LLjkFrc 

Pokud si někdo myslí, že následující obrázky jsou jen brutální ukázky činnosti zmíněné svoloče, opět chyba; jedná se pouze o figuríny z parafráze na Formanův film: Hoří, má panenko… http://www.zvedavec.org/komentare/2014/05/5964-obrazek-lepsi-nez-tisic-slov.htm

Ani na tomto videu nelze absolutně hovořit o svoloči, děsu a hrůze; to si jen počestní skauti hrají na četníky a na zloděje, aby se pak převlékli na maškarní military country bál…  http://www.youtube.com/watch?v=DlQDczz80XE

Tyto záběry zase navozují pro nynější podzim nostalgické vzpomínky na dětství a čas ohýnků, kouř z bramborových natí a opékání pečeňáků… http://www.topky.sk/cl/1000745/1415887/NAZIVO-Majdan-opat-v-plamenoch–Centrum-

Inu, dvakrát měř a jednou řež, abys něco nepřeřízl, jak se to povedlo i nickovi, co by se k němu hodila role z úžasné inscenace: „Ubohý pan Kufalt“. Kdyby Hans Fallada tvořil dnes, určitě by si vzal pana Žalobníčka za vzor zhrzeného účetního; co jen co vyjde z vězení, stane se z něj zatrpklý muž odhodlaný odhodit dřívější morální zábrany a vzít si od společnosti vše, co mu vzala… Prostě chodící mindrák, žádná svoloč… Zabavený náklaďák

Izraelské osudy – Tisíc a jedna pravda ve Svaté zemi jako eKniha v elektronickém vydání na eReading.cz: (http://www.ereading.cz/cs/detail-knihy/izraelske-os