Šátečkový Bárta – Ferda Mravenec; průšvihy všeho druhu na zavolání

27. Prosinec, 2013 – 9:36
Jediný zbytek stavby po mravencích-termitech má Bárta k vidění v JAR... Foto: Břetislav Olšer

Jediný zbytek stavby po mravencích-termitech má Bárta k vidění v JAR... Foto: Břetislav Olšer

Zprávy na konci roku nejsou pranic povzbudivé, v dopravě obzvláště. ČT 24 vyděsila moji dětskou duši; v roce 2014 bude údajně postaveno jen osm a půl kilometru dálnic a rychlostních komunikací. Je to nejmíň za posledních deset roků, v roce 2006 bylo postaveno přes 80 km dálnic, příští rok si jen o pár kilometrů polepší na Liberecku a Přerovsku. Proč o skoro nic?

Může za to ne tak dávné zastavení několika desítek dopravních projektů Vítem Bártou, nešťastnou shodou okolností v roce 2010 ministrem dopravy ČR. Na Bártův povel byly ihned zastaveny čtyři dopravní stavby, které byly v plném běhu a dalších 11 staveb, jež se připravovaly, nebo byly minimálně rozestavěné. U dalších dvou staveb došlo „pouze“ k časovému a věcnému rozložení výstavby, červenou dostalo také 31 staveb na železnici. Finanční náklady se nesnížily tak, jak pan exministr tvrdil. Naopak se ceny staveb navýšily o konzervační náklady, které se tak zvýšily o miliony korun…

Přitom chtěl ministr dopravy Vít Bárta při svém působení v úřadu především zavést konkurenci na železnici a snížit ceny výstavby dálnic. Nula od nuly však pošla. Česko se jen změnilo v jedno velké rozestavěné staveniště, hluk, prach a tisíce projíždějících aut. A také kolony a objížďky a lidé klopýtající též přes provizorní lávku nad železnicí. Tak to už několik měsíců vypadalo v Bohumíně-Skřečoni, kde nechal zastavit i stavbu mostu. Jak se Ferda Mravenec změnil v Brouka Pytlíka… Ohroženo bylo na pět desítek projektů. Bárta vzal peníze železničním stavbám, aby je přesunul k těm dálničním. Stavební firmy proto přispěchaly s plánem, jak ušetřit šest miliard korun na projektových změnách. Z plánů lze prý například vypustit protihlukové stěny, cyklostezky nebo přechody pro zvěř. To vzápětí kritizovalo sdružení ekologických organizací Dopravní federace…Podobnost Víta Bárty s císařem Napoleonem Bonaparte až zaráží. Úspěšný podnikatel a současný ministr dopravy Bárta na tzv. napoleonský komplex ale nevypadá. Obratným stratégem ovšem je a zdá se, že nejednu politickou bitvu nejspíš vyhraje.

A přitom, než všechno v dopravě rozesr.l, tak slibně to s hochy a děvčaty Timurovy party Radka Johna začalo, kdy si „Klub angažovaných podnikatelů“ zcela nestoudně koupil ministerská křesla. Vít Bárta, Michal Babák, Kamil Jankovský a Lukáš Semerák sponzorovali stranu Věci veřejné. Dva z nich to dotáhli až do vlády. Má dáti, dal. Bárta se stal ministrem dopravy, Jankovský ministrem pro místní rozvoj. Babák získal poslanecký mandát, i když dal nejvíc. Barterový kšeft po mafiánsku.

Shrňme si ty Danajské dary; Bárta dal zcela “nezištně” straně 2,8 milionu, Jankovský 3 miliony a Babák 3,5 milionu. Prostě si tito koumesové proměnili stranu VV v banku se svými vklady s vysokým úrokem. Jakoby si předplatili nějaké periodikum nebo si koupili abonomá do divadla nebo na koncerty. Aby toho nebylo málo, bezpečnostní agentura ABL si nasadila své lidi nejen do vlády, ale i ministerstev. Exministr Dobeš v minulosti pracoval v agentuře ABL a ministr Bárta ji vlastnil.

Proto jmenoval ekonomickým náměstkem Martina Sýkoru, který rovněž dříve pracoval ve firmě ABL, a exministr Dobeš zase jmenoval svým náměstkem Kryštofa Hajna, také bývalého zaměstnance společnosti. A to nemluvím o panu Morozovi, jako o náměstkovi Johnova ministra vnitra, které se má zabývat zákonem o regulaci bezpečnostních agentur. ABL si tak bude sama sebe regulovat. Opravdu nejde o střet zájmů…? Šest a půl tisíce bezpečnostních agentur je v Česku, z toho zhruba třetina je detektivních. A nejen pro žárlivé manžely. Klientelismus je jejich biblí veřejnou Věcí veřejných…Vít Bárta v uzavřené společnosti v jedné z lóží Státní opery

Nové koště, dobře mete. A Ferda Mravenec s napoleonským komplexem se rozjel. Doslova, po dálnicích i železnicích. V srpnu 2010; urvaný vlečňák už nebyl k zastavení. Napřed po týdnu na ministerstvu dopravy zavelel k populistickému útoku na hlasy voličů. Ať každý ví, kdo stavěl tam, kde se na stavbě našly vady a musí se reklamovat. Označoval tak průšvihy na stavbách silnic a dálnic. Bylo možNé vidět ceduli »Zde stavěla Skanska« na dálnici D1 na 336. kilometru, kde došlo k sesuvům půdy po povodních. Ministerstvo vůči Skansce uplatňovalo reklamace ve výši 1 miliardy Kč, přičemž přírodní kalamity nebyly v její profesní gesci…

Pak sliboval, že na stavbách použije vězně i Číňany. Polákům právě čínský Covec údajně postavil 50 kilometrů dálnice a ušetřili tím až 60 procent nákladů. Marné byly vzdechy českých stavebních firem. Byli jste drazí, tak vám Číňané ukáží, zač je toho loket. VzkázaI Bárta. I když si Covec může dovolit nabídnout nižší cenu, protože je dotovaný čínskou vládou. Nakonec musel rezignovat a čínská stopa zmizela jak v stopy v písku pouště Gobi.

Tím vším se vyznamenal Vít Bárta, podle kterého je lev nejen symbol Česka, ale je to i symbol síly, kterou má moc rád. Ale dnes je zatím jen takový snaživý manekýn, s Napoleonsky česanými vlasy nad čelem do špičky, co si však zároveň vzal za svůj idol Ferdu Mravence. Práce všeho druhu. Dokonce si přisvojil i Ferdův šátek. Nemá ho sice standardně puntíkovaný, zato střídá rozličné líbezné šátečky kolem krku, jako Václav Klaus kravaty.Zachrání krásné poslankyně svoji stranu?

Ambiciózní skřehotavý Bárta svojí submisivitou letěl prostě vzhůru jako kometa. Že by chtěl využít a kout železo dokud je žhavé, když prezident Klaus prohlásil, že si ho váží pro jeho vzdělanost, a Vít mu hned poklonu vrátil. Ambice jsou svině. Třeba právě proto se s ním prezident radil o zdravotnické reformě a jak umlčet “odcházející” doktory, (Bártův dědeček byl prvním primářem vinohradské nemocnice), hned poté si zase mezi čtyřmi očima špitali, jak to udělat s důchodovou reformou. Aby prý vše, co vláda získá ze zvýšení DPH, šlo výhradně na důchody. To Bárta sliboval…

Bylo jen otázkou času, kdy si dá s panem Klausem schůzku ohledně oprav českých komunikací. Na každé z nich je v průměru několik desítek výtluků na sto metrech. Slibovaní Číňané nikde. Jestli on pan Bárta kvůli svému manekýnskému zviditelnění náhodou nehoní až příliš mnoho zajíců najednou. Že by byl lepší jeden zajíc v pytli, než holubi na střeše…? A tak si náš pan Vít vymyslel mazanou zaklínací formulaci, jak pojmenovat čistokrevnou lež. Exministr Vít Bárta totiž uměl i bezostyšně lhát i v přímém přenosu.

“ABL nikdy nepřijala politickou objednávku na diskreditaci politiků.“ Přísahal na tiskovce. Přitom však vyšlo najevo, že skoro osm desítek informací o politicích, tedy jejich rodná čísla, informace o jejich občankách, partnerech, řidičácích, rodičích a další ryze důvěrné věci, chráněné osobní údaje, šlohla ABL z tajných úniků policie. Místo toho, aby řekl: lhal jsem, promiňte, nejsem žádný Ferda Mravenec, ale jen ňouma Brouk Pytlík, řekne: „Omlouvám se, že jsem neúmyslně uvedl informace, které se ukázaly jako mylné!“

A dál frčely véčkařeské mejdany, litry těžkého francouzského vína, odposlechy, kdy si každý tajně natáčel každého, a aby to Vít ukočíroval, začal rozdávat obálky. Plné. Půl milionu pro Kočí, skoro dvě stě tisíc pro tvůrce VV Škárku. A byl z toho mazec, který dnes tvoří tu nejostudnější kauzu v české justici. Jak si (ne)koupit loajalitu… Škárka, dlouholetý osobní přítel Víta Bárty ho najednou práskne Respektu, že mu nabízel úplatek 170 tisíci Kč, pak to popírá, aby nakonec svoji psychopatickou úchylku přece jen potvrdil, i když mělo jít pouze o půjčku a polovinu z peněz utratil. Objal jidášsky Bártu, aby ho vydal na veřejný pranýř. Kristýna Kočí z krčmy čtvrté cenové skupiny mu byla nápomocna.

Proč Bárta k údajným půjčkám nesepsal kvůli transparentnosti řádnou smlouvu? Když se prý na něho obrátí člověk, se kterým si tyká a zná ho léta – půjčí mu statisíce i na čestné slovo, bez úroku… Jak jinak mohl dopadnout člověk, který si už na počátku předplácel svoji ministerskou funkci skoro třemi miliony? A který se jako soudní uplakánek nestydí hrdinně do kamer pronášet, jak je už jejich terminátor VV naolejovan a boj proti Kalouskově hazardu, boj za levnější a kvalitnější potraviny, boj proti korupci a dalším nešvarům, které negativně ovlivňují životy všech občanů, může naplno pokračovat…

Inu, konec špatný, všechno špatné; Vít Bárta nevyužil ani poslední šanci populisty Okamury, který ho dal na plzeňskou kandidátku svého Úsvitu, kde dopadl, jak „Baťa s dřevákama…“; jen ten děs a hrůzu v české dopravě mu ale nikdo neodpáře, ani nové úsloví: V mléku je voda a po Bártovi v dopravě bordel…

Foto: Facebook

Izraelské osudy – Tisíc a jedna pravda ve Svaté zemi jako eKniha v elektronickém vydání na eReading.cz: (http://www.ereading.cz/cs/detail-knihy/izraelske-osud

Reklama:
  1. 1 Trackback(s)

  2. Led 15, 2016: hampton bay fan

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *