Stavba tunelového komplexu za „vysoutěžených“ 21 miliard Kč dosud stála 27 miliard Kč, konečná cena má však překročit 36 a víc miliard. Nudit se proto nebudou detektivové z českobudějovické expozitury ÚOOZ. Magistrátu vůči Metrostavu, co tunel staví, vznikl dluh ve výši 1,8 miliardy korun. a není, jak ho splatit. Podezření pro porušení zákona o veřejných zakázkách se týká i stavby Trojského mostu, který na tunel Blanka navazuje. Náklady na stavbu mostu se místo předpokládané zhruba půl miliardy korun vyšplhaly na 1,2 miliardy. Miliardy sem, miliardy tam, nějaká pak snadno uvízne někomu za nehty. Bém, Svoboda, Janoušek, kdoví…Pavel Bém

Budování tunelu Blanka, jedné z deseti současných nejnenáviděnějších staveb v Česku, je pro obyvatele přilehlých oblastí dlouhodobě trnem v oku. Hned po jeho zahájení v roce 2007 bylo podáno trestní oznámení pro ničení životního prostředí. Prokletí Blanky pokračuje. Lidé si stěžují na odpadávající kusy fasád, jež poškodily parkující auta, a mají obavy i z poškození domů trhlinami. Už v roce 2008 se při stavbě propadla půda v parku Stromovka a vznikl kráter o průměru 30 metrů. Proto navrhlo sdružení Auto*Mat primátorovi sázku, že pokud hlavní dodavatel – stavební firma Metrostav a investor hlavní město Praha, komplex tří tunelů od Holešoviček k ústí Strahovského tunelu postaví za 21,205 miliardy, pak dobrovolníci Auto*Matu, jež jsou kritikem tunelu Blanka a součástí mezinárodní iniciativy pro zlepšení situace ve městech World Carfree Network, odpracují tisíc hodin veřejně prospěšných prací.http://olser.cz/wp-content/uploads/blanka-vimg_0626-e28093-kopie1.jpg

Záhada jménem tunel Blanka někde pod námi… Snímek Břetislav Olšer

V opačném případě měl Pavel Bém ze svých prostředků uhradit vyvěšení tisíce billboardů, na kterých by se občanům Prahy omluvil a vysvětlil důvody prodražení. Pavel Bém nejprve sázku odmítl, pak na ni přistoupil s tím, že místo vyvěšování billboardů odpracuje 50 hodin ve prospěch sdružení Auto*Mat. Ovšem podle firmy IDS, která stavbu řídí, má být tunel Blanka dokončen o víc než 13 měsíců později, než být měl a jeho cena se přehoupla přes 36 miliard. Jezdit se jím původně mělo od listopadu 2011. Zdržení bylo při maléru ve Stromovce, kde se udělaly už tři krátery. Takže, aby si pan primátor chystal montérky.

Vymlouval se, pokořitel Everestu, na přírodu, podal alibisticky trestní oznámení na neznámého pachatele kvůli zavalení tunelu, jenže ho nakonec paradoxně „zachránil“ puč na Magistrátu, jelikož sázku uzavřel jako nejvyšší boss hlavního města Prahy už před několika lety. Důvod, proč tunely místo Kaplického Chobotnice? Informační server pražské radnice o tom mj. píše: “Na velmi členitém území Prahy o rozloze 496 km2 žije více jak 1,2 milionu obyvatel. Od roku 1990 do roku 1997 se počet vozidel v Praze zvýšil o 68%. V roce 2006 připadal v Praze jeden osobní automobil na 1,6 obyvatele. Tím prý Praha předstihla i nejmotorizovanější evropská velkoměsta, jako jsou například Berlín, Frankfurt nad Mohanem či Kolín nad Rýnem…”

Zdá se, že hlavu v pejru z toho má pražský exprimátor Pavel Bém, chvíli z ODS vyhozený, pak zase přijatý, aby ve Sněmovně předváděl „onanující“ projevy. Ale s průs.ery je jedna ruka. Už totiž za jeho panování v Praze, v noci na úterý 6. července 2010, došlo v rozestavěném tunelu Blanka na Praze 6 u ulice Milady Horákové k dalšímu závalu. Zasypán byl bagrista i se strojem. Na místě zasahovala jak technika Metrostavu, tak tři jednotky hasičů. Propadlý kráter měl asi 12 krát 15 metrů. Tunelový komplex Blanka má být součástí severozápadní části městského okruhu a staví se mezi Malovankou a Pelc Tyrolkou. Jeho délka činí přes 6,3 kilometru, z toho šest kilometrů samotné tunely. Má se jednat o nejdelší silniční tunel v Česku a nejdelší městský tunel v Evropě.

V 80. letech jsem dělal reportáž o tunelu pod Strahovem. Byl jsem asi tři sta metrů v hloubi této stavby, začínající u Poštovního muzea; silniční tunel, dlouhý 2004 m, z toho ražená část má délku 1544 m. Byl první a nejdelší stavbou svého druhu v Česku. Experti přes elektromobily však přišli se šprýmařským šťouchem; pokud by se prý tunel Blanka nestavil, ušetřily by se desítky miliard, když zavedení elektromobilů ušetří víc než „vítězných“ 21 miliard Kč. Navíc by městská doprava přišla o 100 procent decibelů a 95 procent emisí z těžkých kovů. A primátor Pavel Bém by nemusel odpracovat zadarmo spoustu hodin veřejně prospěšných prací. Tunel Blanka se totiž už zatím prodražil o 700 milionů Kč.Likvidace historických center. Obchodní dům Prior uprostřed náměstí v Jihlavě.

Jedna z deseti nejnenáviděnějších staveb v Česku – Prior na Masarykově náměstí v Jihlavě

Za čím vším stál ještě v roce 2010 Bém a tenkrát jeho Magistrát hlavního města Prahy, nejlíp o tom hovoří tajné odposlechy… Bém: “Tak Mazánku, zavolej Markovi Šnajdrovi a zavolej Horákovi. V úterý je nějaká výběrová komise, a to už je hodně rozjetej vlak a brzdit ho bude strašně složitý…” …Janoušek: “No, tak mi tam zaškrtneš dvě jména, a jedno z nich to musí být…“ MF Dnes má nahrávku, na níž hovoří místopředseda ODS a primátor Prahy Pavel Bém s lobbistou a pražským “kmotrem” Romanem Janouškem. Nahrávku zřejmě pořídila BIS nebo spíš Bártova Agentura Bílého lva (ABL). Bylo to 22. června 2007. Bavili se o výběrovém řízení na ředitele krajských poboček Všeobecné zdravotní pojišťovny.

Dvacet milionů získala agentura Medea Kultur, kterou Janoušek zakládal a podílí se na jejích golfovými aktivitami. Neskutečných osmdesát sedm milionů zaplatila VZP za časopis Svět pojištěnce firmě Ora Print, kterou Janoušek vlastnil… Začalo to mrazivého 22. ledna 2002, kdy se Radek John stal předsedou představenstva společnosti S & J – MEDEA KULTUR a.s., která uzavřela s Všeobecnou zdravotní pojišťovnou (VZP) smlouvu na vydávání reklamního čtvrtletníku Pohoda pojištěnce, resp. Svět pojištěnce za 111 milionů korun ročně; 13. února 2002 byl do obchodního rejstříku zapsán nový název ORA PRINT a.s. a novým šéfem představenstva byl jmenován Radek John.

A tak se dostalo po Opencard do potíží další Bémovo dítě – tunel Blanka. Městu po Bémovi zůstalo neradostné dědictví; dluží peníze stavbařům, projektantům a dalším subjektům, protože stále neví, co může zaplatit, a co ne, tak aby splnilo zákonné podmínky. A tak se představa, že se začátkem roku 2012 bude tunelem prohánět až devadesát tisíc aut denně, se dnes zatím rovná nule. Za stavební a technologickou část tunelu se dosud zaplatilo zhruba 27 miliard. Třetí termín jeho otevření zní – dokončen má být příští rok na jaře. Na potřetí. Jestli… Každopádně se tunel Blanka stane památníkem dob divokého drancování městské pokladny v Praze.

Pavel Bém, co v roce 2011 přiznal roční příjem přes milion korun, má ve výčtu svých aktivit i Prahu Olympijskou a odposlechy s podnikavcem Janouškem, jehož pár stovek milionů zmrazily švýcarské banky jako špinavé peníze neznámého „pracího“ původu. Dnes mu navíc hrozí vězení za pokus o vraždu Vietnamky.

Inu, Pavel Bém asi zapomněl na svůj slib, že pokud bude překročen rozpočet určený na stavbu tunelu Blanka, odpracuje pro sdružení Auto*Mat pětinásobek toho, co každý jeho člen. Výsledná cena se totiž odhaduje na více než 36 miliard Kč… To už vypadá na brigádu přímo v teplácích, možná si zateplákuje i se svým kámošem Janouškem…  http://www.auto-mat.cz/o-nas/kdo-jsme/

Izraelské osudy – Tisíc a jedna pravda ve Svaté zemi jako eKniha v elektronickém vydání na eReading.cz: (http://www.ereading.cz/cs/detail-knihy/izraelske-