Napadlo mě, jako křtěného valašského katolíka, co by se stalo u nás, kdyby například do chrámu sv. Mikuláše, nejstaršího chrámu na Starém Městě pražském, vtrhly „číče, co dělají výtržnosti“, a před panem kardinálem Dukou a plným kostelem by tančily v maskách kankán, urážely věřící, fotily a filmovaly… Nezasahovala by policie, ochranka či hradní stráž a nebo by to fakt nebyl problém? Mezinárodní ostuda…? A co Výtvarník skupiny Ztohoven David Hons, který tvoří pod jménem Roman Týc, strávil měsíc ve vězení za přemalování panáčků na semeforech. Nebo bývalý olomoucký řidič Roman Smetana, co je přimaloval na volební plakáty politiků tykélka. Také šel natvrdo do báně. Proč tedy ne Pussy Riot? Jejich urážka víry je mnohem horší…

Tak jsem se převaloval při usínání s půlkou neurolu v sobě a najednou mírně šílené puberťačky zmizely a v mém pomateném snu se zjevil Michal Kocáb s černými brýlemi. Byl celý nahý, jen ve svých oblíbených ženských průsvitných nylonkách, co jsme jim říkali štrample. A to se mi běžně erotické sny nezdávají. O chlapech už vůbec ne. To by ale nebylo to nejhorší. Tím místem jeho vystoupení, kdy zpíval „běžím s hovnem proti plátnu a to hovno v plátno zatnu…“ byla česká pýcha – chrám svatého Víta. Věřící se jen zkoprněle a nevěřícně dívali, jak opilci ze skupiny hudebního hluchu PlasticPeople of the Universe, se kterou Kocáb hostoval, při svém disharmonickém jekotu natřásají svými nemytými masnými vlasy. Do toho blýskají fleše fotoaparátů, kameramani se snaží, fanoušci šokují věřící, vykřikují sprosté nadávky a Kocáb ječí na farníky: „Vy, vymlácený rockový palice…”, pak přidá jiný popěvek: “Kecy, fóry, nemakáme, to si radši nožku za krk dáme. Ať civí, kdo se diví…“ Upravil si v rozkroku štrample, jak z cizí ženou v cizím pokoji… „Vyhnal jsem sovětské vojáky a černoprdelníci mi můžou políbit šos. Miluji své cikány, černošku, primátorku Řápkovou a squattery z vily Milada…“ Dokokrhal a zapálil si jointa. „Ústup od zvyšování daní by byl na hranici debility.“ Dodal…Pussy Riot v kukani u soudu

Sem pokračoval. Nejúžasnější českou gotickou klenbou se neslo opilecké hulákání. Katedrálou svatého Víta, největším a nejvýznamnějším nejen pražským chrámem, v němž se kromě bohoslužeb odehrávaly i korunovace českých králů a královen. Kardinál Duka právě hovořil o tom, jak se mají dát věřící do čtvrtého odboje, když ho odstrčil plastikový smraďoch, zfetovaný, jak zákon káže… Že by to nikoho neurazilo? Všude samá náboženská nenávist a nesnášenlivost, provokativní a urážlivé chování v náboženské budově; v místě uložení ostatků svatých zemských patronů, panovníků, šlechticů a arcibiskupů. Ten bordel určitě netušil ani kníže Václav I., co kolem roku 925 právě tady založil románskou rotundu, jež byla po roce 1060 přestavěna v trojlodní baziliku se dvěma věžemi…

A do toho, kde se vzal, neonacistický Orlík s Landou v čele. A už to rachotilo:

Ty se ho bojiš, kurva a proč
urazil tě, tak po něm skoč.
Vrať mu tu ránu
ty že si rváč
něco ti řeknu
si pěknej sráč.
Zařvi si OI OI
držku mu rozbij
s takovim šmejdem nesmíš se srát
napal ho pěstí k zemi ho dobij
přišla ta chvíle musíš se rvát.

Gotická klenba měla skvělou akustiku, věřící se křižovali. A další zmatek – Kateřina Jacques Jau Jau, která též nedbala na své děti, jako moskevské číče“, a vyprovokovala ne vyděšeného patriarchu Kirilla, ale policistu Čermáka, aby ji zatkl a přitom ječela při umělém odporu rovnou do „náhodné“ kamery. Byla z toho reklama pro ni, jejíž zásluhou vešla do politiky, a problém se zády policisty Čermáka, dostal řádný kopanec do prodloužených zad od „náhodného“ kolemjdoucího, a místo do politiky musel do invalidního důchodu a od policie…Soubor:Russia-Moscow-Cathedral of Christ the Saviour-8.jpg

Probudil jsem se zpocený. Byl to otřesný sen. Fantasmagorie. Musím ke svému psychoanalytikovi. Vrátila se mi naštěstí zklidňující představa toho, jak poslední napoleonská vojska opustila území Ruska a car Alexandr I. podepsal nejvyšší manifest o vybudování kostela „k uchování věčné památky bezpříkladného úsilí, věrnosti a lásky k Víře a Vlasti, jakými se v tyto těžké časy povznesl ruský lid a k oznámení naší vděčnosti Boží prozřetelnosti, která spasila Rusko od hrozící záhuby..“ Bohoslužeb v chrámu Krista Spasitele se mohlo účastnit na deset tisíc věřících. Jeho půdorys má tvar kříže o stejné délce ramen, jeho šířka je zhruba 85 metrů. Výška kupole s křížem je 103 metrů, o 1,5 metru vyšší než druhý nejvyšší ruský kostel, který musel snést sprostotu tří pomatených a s politickou budoucností zajištěných psychopatek.

Kardinál Duka chtěl přimět farníky ke čtvrtému odboji a k zaplacení restitucí církvím, představený pravoslavné církve patriarcha Kirill veřejně vyzval, aby lidé volili Putina. Politika obou jako hrom. Punkerky z Pussy Riot si úmyslně opatřily oděvy, které jsou v rozporu se zvyklostmi církve“.  O akci předem uvědomily „číče“ média, jež událost natáčela navzdory zákazu filmovat v chrámu. A byl toho plný internet. Skutečně jde o „utahování šroubů“? Jo, děvčátka, což tak místo dvou let natvrdo, kamenování po íránsku. Co by na to asi naši peticoví mládežníci…?

Ale souzené dívky s pouty na rukách se smály. Opravdu se nic nestalo? Měly svých pět minut slávy; znal je celý svět… Kdyby však „zpívaly“ a trsaly v mešitě, kam ženy nesmí, dopadlo by to s nimi o něco hůř… Co by asi řekla v New Yorku Amnesty International, která Pussy Riot uznala za „vězeňkyně svědomí“, kdyby si spletly pravoslavný chrám a svůj happening předvedly třeba v mešitě Al Aksa v Jeruzalémě na Chrámové hoře. Místo dvou roků kriminálu by tentokrát postačilo jen ukamenování nebo proměna v sebevražedkyně – šahídy. Chceš nechceš, jdeš…

Zuřivá lůza by je zabalila do bílého prostěradla, svázali by jim ruce i nohy a strčila je do hluboké jámy, zasypali do poloviny těla, aby byl zbytek k dispozici jejich kamenům… Ty by nesměly být ani malé, ani příliš velké. Aby smrt přicházela pomalu, bolestně, aby si chudinky za urážku vytrpěly své. Nejlíp je trefovat do hlavy, týla, nosu, do čela nebo očí…

A šahídy? Z feministické přirozenosti Pussy Riot totiž plyne posedlost po obdivu ze strany svého okolí. A teď si představte jejich psychické rozpoložení, když se musí halit do kukel, tolik podobných nikábům, nádorům či burkám. Nikdo si jich nevšímá, nepodaruje je obdivným pohledem. Tak by se musely ovázat sebevražednou náloží a šup do školního autobusu. Měly by přece slíbeny 72 černookých panen ve čtvrtém ráji. Jak však bylo prokázáno, vůbec by jim tam černoocí panicové nescházeli…

Inu, kdo viděl tyto rozesmáté číče, toho musel přejít smutek; tři mladé disidentské děvočky feministické zrovna přece prožily svůj nejromantičtější vstup do ruské politiky… I čeští disidenti by jim mohli se svými Heřmanicemi a Mírovem závidět…

Foto: Reuters

Izraelské osudy – Tisíc a jedna pravda ve Svaté zemi” jako eKniha – (http://www.ereading.cz/cs/detail-knihy/izraelske-osudy?eid=1135