V Ostravě „pabědil“ Kumar a nepřizpůsobiví sociálně vyloučení občané

23. Říjen, 2010 – 16:33
Humanista Kumar z Indie...  Foto: Břetislav Olšer

Humanista Kumar z Indie... Foto: Břetislav Olšer

ČSSD a pan Maštalíř by měl zabít prase a rozdávat jitrničky, jak to činili v Bedřišce a jiných romských ghettech příznivci ODS a ČSSD. Důkaz mi dala jedna paní učitelka z Radvanic, co se divila, jak je to možné, že její romští žáci nosí tak masité svačiny do školy.

„Učim romské děti, už týden mi ve škole grgají, bolí je bříško a je jim špatně z přejezení. Ptala jsem se těch ještě bezelstných prvňáčků, co jim je. A oni mi odpověděli, že každý den mají jitrnice, jelitka, bůček a jiné
„vepřové dobroty“, kterými je krmí rodičové, kteří to dostávají zdarma od pana starosty, protože ho půjdou volit. Ještě dostanou 100 korun, když mu ukážou volební lístek Janáčkové, který nehodili do urny…“ říkala paní učitelka. 

„To nám rozdávají ti, co nechtějí, aby byla znovu zvolená rasistka Janáčková!“ tvrdila romská  děcka. Nic mimořádného. Každá strana krmí své voliče tu párky, pivem, tam frhály či slivovicí a nic se neděje. Jsme přece právní stát s  demokratickými volbami.

Vzpomněl jsem si, jak jsem v Torontu napsal pro Globe and Mail článek o tom, jestli jsou Češi rasisté nebo jen nemají Romy z lidských důvodů rádi. A to jsem pouze všem sdělil pravdu o tom, jak vytopení Romové prodávali humanitární pomoc na černém trhu, včetně věcí, které nakradli v základní škole a na vysokoškolských kolejích, kde byly ubytováni a chodili vykonávat tělesnou potřebu do koutů na chodbách.  Článek vyšel a rázem jsem byl největší xenofob v Ontáriu s  doporučením, abych nejmíň pět roků nežádal o vízum do Kanady jako zabedněný rasista.

Stejný podvod spáchali na Ing. arch. Lianu Janáčkovou, jen proto, že chtěla vykoupit státní byty od neplatičů za 30 tisíc. A už se to s ní táhne jako nezvratitelný přídomek. Proto také prohrála volby, k čemuž jí značně pomohl indický „lidumil“ Kumar a všichni pokrytci, co se bojí pojmenovat věci, jak se skutečně odehrávají. Další důkaz o zpolitizování kauzy „vítkovských žhářů. A hyenismus, s jakým byla zneužita tragédie děsivě popálené Natalky. Prostě; hrrr na ni. Jedna proti všem! Podpásovky nejen dovoleny, ale i doporučeny…

Čekal jsem, jak se vypořádá ČT se svojí veřejnoprávností a objektivitou. Když zveřejnila několik reportáží o Janáčková a jejích sirkových plakátcích, že stejně se bude věnovat i rozdávaným zapalovačům ODS, ČSSD či KDU-ČSL. Nic se nedělo. Přiznám se, že jsem od této ČT a jejích politiků ani nic takového nečekal.

Možná si Romové vzpomenou, až se jim na Bedřišce zase něco přihodí. a až už Janáčková nebude senátorka, jak by pro ně v Praze hnula prstem. Osmdesát procent všech starostí v obvodu Mariánských hor a Hulvák věnuje jako starostka právě Romům. Za dobrotu na žebrotu, aneb Zrob sousedovi dobře, osere ti plot… Zvítězil zkrátka indický „lidumil“ Sri Kumar Vishwanathan a sociálně vyloučení nepřizpůsobiví spoluobčané… 

http://www.petr-kral.com

Reklama:
  1. 24 reakce na “V Ostravě „pabědil“ Kumar a nepřizpůsobiví sociálně vyloučení občané”

  2. Protoze jsem delsi dobu v zahranici a nemam moc casu sledovat vse kolem voleb, dekuji i za Vas pohled.

    Co se rozdavani zabijackovych pochoutek tyce, nejak me neprekvapuji vsechny ty “zdrave” veci, kterymi nekteri politici a potazmo rodice krmi sve deti. Uz od nepameti je dulezite aby lid byl najezen, mel praci a zabavu. Prvni je splneno o zabavu strach nemam a praci si holt kazdy musi najit. Vsak slibit se da leccos. Co me ale bude prekvapovat, a nemile, stale, je zneuzivani neceho ve vlastni prospech. Zpravidla to byva zneuzivani neci slabosti a neznalosti nebo zkratka vseho, cim si nejak mohu prilepsit na ukor toho druheho. Kazda strana sice “krmi” sve volice vsim moznym, ale tohle je pomerne uzce cilene a jeste ta stokoruna za ukazani obrazku to cele podtrhuje. Jsem proti jakekoli manipulaci a je mi jasne, ze v politice se bez toho ti dobraci neobejdou, ale nikdy si na to nezvyknu, ze bych nad tim mavnul rukou. Ano, demokracii je mozno vykladat mnoha zpusoby, demokratickymi. Stale ziji s tim, ze by nad vsim melo byt jeste neco vic, nejake moralni zasady. A ze je rasismus v tomhle pripade jen hodnota navic, ze se s timto slovem zachazi jako s naradim, pro zlikvidovani sveho protivnika, protoze takhle se to dela preci “bezne”, neni pro nikoho zadnou omluvou. Nejsem z Ostravy a nevim co vsechno pani Janackova udelala a co jeste udelat chce, ale zaznamenal jsem ten hon na jeji osobu a samozrejme clovek lehce podleha medialnimu tlaku, kdyz se navic vyjimecne vsichni shoduji. Je tezke v te dzungli najit nejaky zachytny bod, natoz pravdu a pro lidi, kterym se premyslet nechce tady jsou oni hodni panove, kteri to samozrejme mysli dobre, pro sebe. Jaky je potom rozdil mezi politikem a podomnim obchodnikem, ktery prodava veci, kterym vlastne mnohdy ani nerozumi, ale jsou samozrejme usite presne na miru tomu obcanovi, u nehoz prave zazvonil na zvonek? A jitrnice fungujou vzdycky.

    Ale kdyz nekde pane Olsere napisete, podobne vety, ktere jste napsal pro Globe, nesmite se divit, ze budou brany jako rasisticke. Samozrejme se muzeme bavit o tom, co je rasismus, ale uz kdyz se ptate, “jestli jsou Cesi rasiste nebo jen nemaji Romy z lidskych duvodu radi”, potom pro me je uz v teto vete rozdelovani a ukazovani na celek. Pro me je tato veta neprijatelna, protoze se snazim na kazdeho divat jako na individualitu. Je jasne, ze pokud vas cely zivot nekdo masiruje a rika vam vety typu, cikani nebo romove tohle a romove tamto a samozrejme vsechno spatne, tak mate problem se od podobnych nesmyslu odpoutat a myslet samostatne. Coz ve vasi vete neni. Naopak, tak jako vetsina lidi, kteri maji tendenci se schovavat za klise o tom, jak to mysli dobre, ale pritom pouzivaji podobnych vet. Zeptam se jinak pane Olsere – Romove zijici v Ceske Republice podle vas nejsou jejimi obcany? Protoze tohle tim rikate. Mam dojem ze vetsina romu ma ceske obcanstvi a potom jsou na tom stejne jako vy nebo ja. To, ze nekdo podleha falesnemu dojmu o spravedlivem svete, pripadne mysli jen na svou zadnici a koryto, zneuziva rasismu a boji proti nemu, to neni omluva. Vysledkem je bezmyslenkovite rozdavani penez a nejen jich, ale vzletnych slov a ulev, misto aby se konecne zacalo s touto problematikou pracovat. Obecny je problem, ne lide, ti stejni nejsou. Kazdy zije v jinem prostredi, setkava se s jinymi problemy a potom je vysledek jiny v Ostrave nez v Ceskych Budejovicich a jiny take u kazdeho zvlast. Rozebirat termin, ze nekdo “jen nema rad z lidskych duvodu” nebudu, protoze mi to prijde pote co jsem rekl zbytecne.
    Vy jste totiz pane Olsere nesdelil, jak rikate, pouze pravdu o tom, jak nekdo neco provedl a za co mel byt potrestan, vy jste to prirkl vsem romum, jak je ostatne v nasi zemi zvykem. Takze se reakcim nedivim a to ze se jim divite vy me pote co jste napsal ani neprekvapuje.

    Nasleduje veta, jak se vsichni boji pojmenovat veci spravnym jmenem. A take kauza Vitkov. A tady mluvite o hyenysmu a o zneuziti a jedna proti vsem. Jednak vam nerozumim a druha vec je, ze se skutecne nasli lide, kterym slo o pouhe zviditelneni se, o zisk, ale nasli se I takovi, kterym slo o posouzeni cele veci, bez toho, aniz by byli manipulovani medii. Pokusim se to rict jen v par vetach. Nejednalo se jen tak o nejaky trestny cin, ale podle vysetrovani o dlouhou a dukladnou pripravu s jasnym ideologickym a rasistickym podtextem. Vzhledem k situaci, ktera v nasi republice panuje se neni cemu divit, ze vec byla nafouknuta a podle me je to jen dobre. Podobne trestne ciny by mely byt hodnoceny prisneji. Ale souhlasim s tim, ze to cele bylo prilis afektovane.

    A pokud pani Janackova skutecne udelala ve svem obvodu maximum pro vsechny bez rozdilu, je to jeji povinnost, jiste ne neco, nad cim bychom meli plesat. Nad cim uz ano, jsou konkretni veci, ktere udelala a o nichz jak jsem psal, bohuzel nevim. A v pripade, ze se nekdo takto pracovity pousti do ne zrovna popularnich reseni, odnasi si zpravidla spoustu nalepek od lidi, kteri jsou slusne receno podelani strachy a radsi nedelaji nic. Mluvim ted tedy o lidech v zastupitelstvu a tech co maji realnou moc veci v jejich obvode nejakym zasadnim zpusobem ovlivnit. Kteri ale misto toho, v pripade, ze maji penize, zacnou rozdavat tu klobasky, tam miliony.

    od Jaroslav Tichy v Říj 24, 2010

  3. Můj článek pro Globe vycházel z toho, že mně bylo řečeno, abych napsal: cituji: Jsou Ceši rasisté anebo je jen nemáte prostě lidsky rádi? Ne tedy já, ale vydavatel mě vybídl napsat něco na toto téma. Když budete chtít opravdu vyzvědět, jestli jsem rasista, nebo ne, klidně si přečtěte mé blogy nazpět, až narazíte i na přesný popis mého psaní pro Globe and Mail. I všech pět příběhů o Romech, které jsem v něm popsal. Zadejte si do vyhledávače třeba: doktorka Chalupová… Pak pochopíte, že bylo těžké rozeznat, který Rom byl občan Česka nebo občan Slovenska, tedy ne můj spoluobčan…

    od olser v Říj 24, 2010

  4. Abyste měl snadnější hledání: http://olser.cz/204/jsou-cesi-rasiste-nebo-jen-nemaji-mnohe-romy-radi/

    od olser v Říj 24, 2010

  5. Dekuji, prectu si.

    od Jaroslav Tichy v Říj 24, 2010

  6. No, tak jsem si precetl Vas clanek pro Globe a fakt je, ze v tom clanku je ta veta trochu jinak, je tam “…mnohe Romy radi?” nikoli jen Romy. Vite, mozna se Vam to muze zdat jako nepodstatny detail, ale tohle jsou pro me presne veci, ktere nam vsem potom vice zneprijemnuji spolecny zivot a prohlubuji uz tak vzniklou umelou propast. V kazdem pripade nic to nemeni na mem nazoru, ze tato otazka je uz v sobe nestastna a navadejici. Take tam pripadne mohlo byt ….nektere Romy. V tom clanku jste se ptal na nekolik otazek. Ted se zeptam zase ja. Zkuste si na chvili predstavit, ze jste se narodil do romske rodiny a chcete zit jako ostatni, ale uz po nejake chvili zacnete zjistovat, ze se veci maji trochu jinak, ze ve skole vas posadili do zadu a vsichni na vas krici, ze jste neprizpusobivy a mate vypadnout do Kanady, ze tady vas nikdo nechce, ze rodice jsou lemry line zijici jen z podpory, potom vas soupnou do jine skoly, pro ty pomalejsi, byt se vam nezda, ze byste byl v necem horsi a takhle muzu pokracovat, mam pocit, ze jako clovek, ktery o techto vecech pise, se dokazete na vec podivat i z trochu jine perspektivy. Co ten clovicek ma delat? Tak nejak drive ci pozdeji nad tim mavne rukou a jde cestou svych rodicu. A tento zacarovany kruh je potreba rozrusit.
    Badat, jestli jste rasista nebo ne jsem vlastne ani nechtel, protoze to neni tak jednoduche o nekom rict. A podle me i tady je skryty dlasi problem, ze lide maji tendenci po nejakem vyroku nebo cinu hned onalepkovat dotycneho jako rasistu, pripadne neprizpusobiveho a pritom by se meli zamerit na jeho cin. Jestli je neco strasne sloziteho, tak vymytit vsechny tyhle predsudky a strachy a zacit myslet nepredpojate. Neni to jednoduche, je mi to jasne, ale nekde zacit musime. Hledat take to pozitivni, co bylo v tomhle smeru udelano. Takze jsem proti afektum z obou stran. Nevim, jestli Vas tehdy oznacili za rasistu nebo Vas clanek, ale vychazim z toho co rikate.
    Lide by meli vic premyslet a mene podlehat dojmum a drbum a brat je za fakt. Protoze pokud se zeptate lidi kolem sebe na jejich nazor na sve Romske spoluobcany, tak by me skutecne zajimalo kolik z nich melo negativni zazitek (jaky) a jak casto a s kolika Romy, ze se odvazuji hazet do jednoho pytle. Vy mate preci jen zkusenosti vic, protoze jste novinar a pohybujete se v terenu, takze ocekavam, ze nebudete podlehat tomuto nesvaru, protoze prave Vase nazory take ovlivnuji mineni mnoha lidi. Jde o to, ze kdyz rikate – popisuji co se stalo – tak je to cele vlozeno do Vaseho nazirani sveta. Nejsem slepy ani hluchy, takze problem samozrejme vidim a situace neni buhvijaka. Proto je potreba byt obezretny se soudy a vice se zamerit na moznosti reseni. Jeden muj byvaly kolega adoptoval romske dite. Pro me to bylo neco obrovskeho, on to bral tak nejak normalne, vubec mu to neprislo divne. Mnozi rikali, az vyroste, tak se chytne svejch a udela nejaky problem a jeste utece. Nebere to na lehkou vahu, vi, ze to nemusi byt jednoduche, ale sel do toho. Tohle jsou hrdinove dnesnich dni pane Olsere a maji muj obrovsky respekt.

    od Jaroslav Tichy v Říj 28, 2010

  7. Je to velké nedorozumění. Nikoho neházím do jednoho pytle. Mám řadu romských přátel, kteří už moji kritičnost pochopili, jelikož jim nepřizpůsobiví cikáni dělají ostudu a kazí jim jejich imaqge, které si těžce vydřeli tím, že nikdy nebrali ani korunu sociálních dávek a podpory v nezaměstnanosti, že posílají své děti řádně do školy a stejně tak poctivě pracují. Neměl byste kritizovat hned jen problém pro problém…

    od olser v Říj 28, 2010

  8. Nejspis je to nedorozumeni, ale po precteni nekolika Vasich clanku mi to prislo trochu pytlovate. Jinak si umim celkem predstavit, jak to musi mit Vasi romsti pratele tezke a maji nekolikanasobne slozitejsi zivot diky vsem problemum s nimiz se musi potykat. Myslim si, ze Vam rozumim a rozhodne nechci rict, ze jste rasista, toho jsem dalek. Jeste me napadlo par veci, ale ty se tykaji jinych clanku, takze tady ne. Jen chci rict jak si vazim toho, ze o techto vecech mluvite a premyslite a umim si predstavit, jak je tezke prave v teto problematice neco napsat a nebyt onalepkovan. Ale situace je takova, ze strach a afekt nekdy prevazi nad zdravym rozumem. I v mem pripade, to si priznam a proto jsem o techto vecech znovu zacal vic premyslet. Pekny den preji

    od Jaroslav Tichy v Říj 28, 2010

  9. Děkuji za vstřícný postoj, připomínáte mi pana Voltaira, který říkal: Nesouhlasím s tím, co říkáte, ale až do smrti budu hájit Vaše právo to říkat…

    od olser v Říj 28, 2010

  10. Situace po novém roku,bude velmi těžka,nejen pro Romy,ale i pro neromské občany.Kdo nepracuje,to bude mít ještě těžší.Lidé bez zaměstnání,budou muset si vzít práci vzdálenější od domova.Sociálně slabí se může stát každý znás,je třeba se nad tím zamyslet.Jednou,dvakrát se nezaplatí bydlení a už je v tom až po uši.Sama pracuji,jak terénní pracovník.Už teť mají lidé bez práce co dělat jak přežít.

    od Eva v Lis 7, 2010

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *