Proč chce být John zrovna ministrem vnitra, aneb Kozel zahradníkem?

28. Červen, 2010 – 8:23
Novinářským taxíkem až na post ministra vnitra, aneb kariéra po anglicku...  Foto: Břetislav Olšer

Novinářským taxíkem až na post ministra vnitra, aneb kariéra po anglicku... Foto: Břetislav Olšer

A potom, že televizní Otázky Václava Moravce jsou nudné a asexuální. Možná s muži, ale rozhodně ne, když jsou ve studiu ženy a také Kristýna Kočí z Věcí veřejných. Ta v neděli po poledni papouškovala svým slovním kulometem bez tečky ultimativní požadavek na obsazení ministerstva vnitra svým šéfem Radkem Johnem. V opačném případě nepůjdou VV do vlády a basta. Absolutně…

Proč to? Prý aby John z pozice ministra vnitra dohlédl na protikorupční opatření, které jsou jedním z hlavních bodů programu VV. Inu, opět dobrá taškařice. Už jednou jsem napsal, o tom, jak zloděj křičí, chyťte zloděje. A jak se za Johna v TV Nova dělaly investigativní reportáže Na vlastní oči…?

Posloupnost dějů a fakta v této divné kauze jsou popsána dokonce také v encyklopediích. Některá z nich cituji pouze proto, aby se pan John opět nerozčílil na „lživé“ novináře. Pokud z tohoto přečinu ovšem nenařkne pan potenciální vytrucovaný ministr vnitra třeba Wikipédii. Pana Jana Ottu a jeho slovník naučný snad nechá na pokoji..

„Ano, nyní uvidíte, jak je možné vydávat anabolika za vitamín C…“ řekl Radek John v úvodu pořadu Na vlastní oči, který vysílal v roce 2000 reportáž o kondičním trenérovi Vítu Chaloupkovi. Celá reportáž byla nestoudně sestřihaná, Vít Chaloupka v ní stál vedle dealera anabolik, kterému zakryli obličej, a anaboliky postiženého vzpěrače. Jakoby Vít sám doping prodával. Ihned volal Libuši Šmuclerové, tehdejší programové ředitelce TV Nova, které vylíčil, jak byla o něm natočená nepravdivá reportáž. Bylo mu však jen lakonicky řečeno „Pane Chaloupko, tak se s námi suďte, my na to máme celý advokátní aparát…“

Po čtyřech letech Vít Chaloupka potkal Radka Johna, který se mu omluvil za zmanipulovanou reportáž, s tím že důvěřoval svým kolegům a neověřil si informace. Vít Chaloupka tehdy odpověděl, že je trochu pozdě omlouvat se čtyři roky nazpět a že omluva toto nespraví. Kvůli této reportáži nemohla jít jeho dcera do školy, protože se jí posmívali, bratr měl kvůli tomu infarkt a on sám byl na ulici několikrát inzultován, že „on je ten hajzl, co píchá dětem to svinstvo“. Následoval také odliv zákazníků z jeho fit-centra. Podobných reportáží však bylo víc, stejně jako neviných postižených…

Další neméně závažnou otázkou je, co by Radek John udělal, pokud by byl hypoteticky i nadále investigativním žurnalistou v TV Nova a dozvěděl by se, že jistý koumák, říkejme mu Josef Kratinožka, vydává časopis Svět pojištěnce předražený bratru o 40 milionů. Určitě by nezaváhal, jako každý správný „lovec lebek“, a natočil by o celé kauze „věrohodnou“ reportáž…

Začalo by to mrazivého 22. ledna 2002, kdy se Josef Kratinožka stal předsedou představenstva společnosti S & J – MEDEA KULTUR a.s., která uzavřela s Všeobecnou zdravotní pojišťovnou (VZP) smlouvu na vydávání reklamního čtvrtletníku Pohoda pojištěnce, resp. Svět pojištěnce za 111 milionů korun ročně.

Několik dnů před Kratinožkovým jmenováním by opustili představenstvo společnosti její zakladatelé a spolumajitelé Karel Stejskal a Roman Janoušek a 13. února 2002 byl do obchodního rejstříku zapsán nový název ORA PRINT a.s. a novým šéfem představenstva by byl jmenován Josef Kratinožka. (Pořád se pohybujeme v takřka hypotetické rovině…)

V hospodářském roce končícím 30. června 2006 ORA Print nakoupila akcie farmaceutické společnosti Zentiva za 10 milionů korun, aby je v následujícím hospodářském roce prodala za cenu o 17 procent vyšší. Inu, byznys je byznys a mocná je ruka trhu.

V lednu 2009 Hospodářské noviny zveřejnily informaci, že Lesy České republiky si na základě výběrového řízení u Ora Print objednaly v 1000 výtiscích 88stránkovou knihu a 500 kusů DVD Zvěřinové hody Evy Pilarové za 3,9 milionu korun. Za Ora Print by smlouvu s Lesy ČR podepsal předseda představenstva Josef Kratinožka spolu s místopředsedou Zoranem Kazimirovičem.

Podle České televize celková fakturovaná cena byla 4 165 000 Kč, zatímco jiné nakladatelství náhodně vybrané ČT celkové náklady na výrobu odhadlo na 220 tisíc Kč a i s odměnami za fotografie a texty by náklady nepřesáhly půl milionu.

Josef Kratinožka by k tomu ČT uvedl: „Já jsem na tom projektu nedělal. Jediné, co já jsem udělal, je, že jsem podepsal smlouvu, která vznikla na základě výběrového řízení a byla to smlouva nejen na knihu, ale i na desetidílný cooking show seriál. Nebylo mi na vysoutěženém projektu nic divného.“ Podle ČT však částka byla ve faktuře výslovně uvedena u položky „za zhotovení 1 000 ks kuchařky v knižní podobě“ včetně DPH, zatímco DVD byly vyfakturovány v následující položce za dalších 476 tisíc Kč.

Josef Kratinožka by byl předsedou představenstva společnosti ORA PRINT až do 22. června 2009. Ve finančním roce končícím 30. června 2008 by činily mzdové náklady společnosti 13,3 milionu korun, třináctkrát více než v roce předchozím, přestože stále zaměstnávala pouze osm zaměstnanců. To by ovšem vyvolalo spekulace o „zlatém padáku“ pro Josefa Kratinožku a Simonu Janouškovou (roz. Steiningerovou, manželku Romana Janouška). Kratinožka by spekulace odmítl slovy „Já jsem v té firmě za deset tisíc měsíčně“.

Konec hypotetického povídání. Za čtyři čísla časopisu Svět pojištěnce si ročně Ora Print vyúčtovala od VZP téměř devadesát milionů korun, která se navíc ve smlouvě vzdala jakéhokoliv příjmu z inzerce v časopise. Ten byl ve více než třiceti vydáních rozeslán pojištěncům VZP do jejich schránek.

Společnost Ora Print, která časopis vydávala od roku 2002, je spojovaná s pražským lobbistou Romanem Janouškem, jenž je přítelem pražského primátora Pavla Béma (ODS), a současným lídrem strany Věci veřejné Radkem Johnem. Za tuto zakázku Janouškova firma dostávala původně 111 milionů korun ročně. VZP kvůli tomu čelila kritice a vnitřní audit v roce 2005 ji dal za pravdu. V reakci na to se v roce 2005 vedení Ora Print dohodlo s VZP na úpravě ceny z původních 111 milionů ročně na 87 milionů za rok.

Čtvrtletník Všeobecné zdravotní pojišťovny (VZP) – Svět pojištěnce – bude nyní vydávat v následujících třech letech reklamní agentura Young & Rubicam. Informuje o tom server týdeníku Ekonom. VZP vypsala tendr na nového dodavatele klientského časopisu loni v listopadu a od nového výběrového řízení si slibovala výrazné úspory, už audit v roce 2005 totiž ukázal, že dosavadní zakázka pro firmu Ora Print byla předražená. John však tvrdí, že nikoli; můžou za to super papír, distribuce a poštovné. Nemravné zakázky prý vypadakí úplně jinak, nejmíň miliardově…

Firma Ora Print vydávala magazín za 87 milionů korun ročně, podle expertů se však náklady daly stlačit pod 50 milionů. Agentura Young & Rubicam jej má v následujících třech letech vydávat za méně než 45 milionů korun ročně, uvedl Ekonom. Tendru se podle serveru zúčastnilo dvanáct soutěžících.

„Vzkazovat své postoje a požadavky partnerům prostřednictvím médií považujeme za neprofesionální,“ sdělil ČTK Nečas, čímž reagoval na upovídanost Kritýny Kočí. „Mediální silácké výkřiky nejsou důležité,“ dodal předseda ODS, kterého prezident Václav Klaus jmenoval v pondělí předsedou vlády.

A k čemu tedy to vydírání, aby se stal kozel zahradníkem, pardon, John ministrem vnitra…? No, přece aby jako člověk bez újmy na své cti a poctivosti, mravopočestný, věrný a nikdy nekolaborující s českou totalitní normalizací, resp. se sovětskými vojsky, dočasně u nás pobývajícími, zakroutil krkem hydře zvané korupce, co se paktuje s nečestnými obchodníky, vyšetřovanými zahraničními policisty. Ti střeží, aby kapitalismus měl jako svoji přirozenou součást i svá periodická období zvaná hospodářské krize.

Jen pak totiž může nastat katarze a s ní důkladná desinfekce všech podloudných korupčníků… Ti se poté jen vyzpovídají, bude jim odpuštěno, pomodli se za rozhřešení a mohou až do odvolání znovu podvádět a krást. Třeba jako pan Janoušek se svým „švýcarským“ případem zameteným pod koberec. Že by ho chtěl nový ministr vnitra znovu oprášit v rámci svého boje proti nemravným zakázkám…? A změnit Věci veřejné na Velké vyděrače…?

Předvolební motto Radka Johna: „Opravdu netoužíme po žádných křeslech, toužíme po prosazení programu… a … nikdy nebudeme sedět ve vládě, kde sedí političtí dinosauři…“

http://www.youtube.com/watch?v=i2PTUiH3Wr8&feature=related

Reklama:
  1. 1 Trackback(s)

  2. Led 15, 2016: hampton bay ceiling fan

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *