Jak snadné je být v jedenadvaceti ředitelem Zeměkoule…

26. Květen, 2009 – 8:35

Opožděný maturant Jan Malina v pondělí dopoledne v Litoměřicích hodil dvě vejce po předsedovi ČSSD Jiřím Paroubkovi. Právu řekl, že toho nelituje a udělal by to znova. Už se na to prý nemohl dál dívat, jak ČSSD lže lidem do očí a reagoval na výzvu Vejce pro Paroubka v každém městě.

Hrdinský čin; boj proti socialistům je přece hlavním cílem všech slušných lidí. Slibují přece samé špinavosti; toleranci a boj proti xenofobii, jsou proti hanobení rasy a národa, prosazují tvrdé postupy proti rasistům a neonacistům.

To jsou skutečně „pádné důvody“, proč by se tyto lži měly trestat. Je zvláštní, když mladík, který nezažil zatím skoro nic, vlastně se narodil až do začínající demokracie, kdy jiní už dávno udělali krátký proces s totalitou.

Neví nic o komunistech, jen z doslechu, nemá tušení, co to byla padesátá léta, ani jak se žilo v koncentrácích a co je to holocaust. Neví už vůbec, co je a co není lež. Ale chopil se statečně své virtuální role být ředitelem Zeměkoule.

Když jsem s ostatními stovkami slušných lidí stál před pražskou synagogou a kolem měli procházet naonacisté, aby znesvětili toto posvátné židovské místo, nikde jsem tam Jana Malinu neviděl, aby po nich srdnatě házel vejci. Neukázal se ani při povoleném pochodu neonacistů Plzní. Asi to měl z ruky….

Pravda, bylo tam moc vášní a velké riziko, míhaly se obušky i jiné věci, mohl by něco utržit, určitě by ho tam rodiče nepustili. Ale jít házet vejce tam, kde má jistotu, že se ho nikdo ani nedotkne, protože by si to nedovolil, to je skutečně „hrdinství“ na „mašínovskou“ medaili.

A když dostal pořádkovou pokutu tisíc korun, určitě se cítil jako disident Havel na Václaváku v osmdesátých letech. Napřed ji ale odmítal, vzápětí pro mediální efekt hrdě prohlásil, že si rád udělá nějakou brigádu, aby si na tento výdaj vydělal. Asi to ale nepomůže, aby si uvědomil, že hozené vejce není ani názor, natož argument, i když třeba jen telecí…

Každý využívá „svatý týden“ před maturitou po svém. Jan Malina šel házet vejce, určitě už měl vše nastudováno, jako každý správný hrdina, co ví kdy a kde uhodit, aby to mělo svůj efekt, posloužilo správné věci a hlavně aby se dostal do televize a do novin.

Třeba když maturuje až v jedenadvaceti, jak alespoň uvádí, je to snad i z volitelného předmětu, jímž je právě házení vajec. Každopáně lhát mladému citlivému muži, to se přece nedělá.

Určitě je frustrován bídou svých nezaměstnaných rodičů, nedostatkem jídla a zákazem svobodného projevu. Jak můžou socani lhát o tom, že zvýší důchody, že zajistí pracovní místa a slušné živobytí pro mladé rodiny. Takové lži, když Jan Malina ví, že to není pravda.

Má přece zlé zkušenosti ze svého trpkého jedenadvacetiletého života, kdy ho ještě v peřince diskriminovali komunisté, pronásledovala StB, aby mu zakazovala studovat, protože jeho otec nechtěl do KSČ…

Kdo tedy lže a kdo jen neříká pravdu, to si mladý muž jistě přebere sám, když zase bude z ledničky brát poslední snůšku od slepic své babičky nebo ze supermarketu, v němž zásadně nelžou, jen v klamavých reklamách neříkají úplnou pravdu…

Komu tedy mladík věří? Pokud ne socialistům, dá se vydedukovat, že tíhne spíš k pravici. Tedy má určitě stejné vzory jako politici podobného zaměření. A ti přece nikdy nelžou. Od komunismu, jenž je srovnáván s nacismem, by nikdo ani nic jiného než zločiny a lži super kalibru nečekal. Ale od dnešní pravice…?

Ví se přece, jak pravdivě vše dělá ODS, náš mládežník určitě slyšel jejího předsedu Mirka Topolánka, jak bez uzardění konstatoval:“Pokud budeme lidem před volbami říkat, co máme v plánu, nikdy ve volbách nevyhrajeme…“

Nikdy nelhal ani Bill Clinton o tom, že se Moniky Lewinské ani nedotkl, natož aby s ní měl orální sex. Nelhal ani G. W. Bush, co stoprocentně věděl, že Irák má zbraně hromadného ničení a do 48 hodin může vyrobit atomovou zbraň, nelhali ani šéfové amerických bank, pojišťoven a automobilek, když bezostyšně tvrdili, že jsou OK, byť jimi cloumaly bilionové dluhy, co je nakonec přivedly ke znárodnění a svět k recesi…

Nemíním být staromilský a moralizovat, že „my jsme v mládí měli jen jedny boty a zimník si střídali se starším bratrem, a nevěděli, co je to mobil, počítač nebo lidská práva…“

Bylo by nefér, připomínat tomuto mladíkovi se zastuzenou pubertou, co se stalo s jeho vrstevníky např. během nacistické okupace, poté 21. srpna 1968 nebo o jedenadvacet roků později na Národní třídě v Praze. Nebyl přece ani na světě, anebo ještě v plénkách…

Neví na beton, že Palestinci jsou nejlepší házeči. Říkají tomu intifáda – vzpoura kamení. Jsou to školáci a studenti-socialisti, ale pro změnu házejí kameny na kapitalisty Židy. V Česku je to dnes módní vlna „vzpoura vajíček“-  hrrr na Paroubka…

Každá epocha má něco pro i proti, ale být proti „proti“ pomocí maloochodních vajíček, doufám, že si je alespoň poctivě koupil z kapesného…

Nebuďme však příliš kritičtí; Jan Malina se určitě brzy postaví čelem také skinheadům a členům Národní či Dělnické strany, aby po nich házel vajíčka, když začnou skandovat „Nic než národ“, „Tato země není pro barevný“ anebo když začnou psát hesla o tom, že vědí, jak na“konečně řešení cikánské otázky“…

Je to přece statečný mladý muž, ošlehaný vlastními větry a ví, jaký je rozdíl mezi tavičem a jeho babičkou. Že tavič taví železo a babička ta ví prdlačku…

Nicméně, buďme rádi, že zatím létají na politiky jen vajíčka, až začnou, vlastně někde už začaly, létat „molotovovy koktejly“, bude hůř až nejhůř…

 

Reklama:
  1. 43 reakce na “Jak snadné je být v jedenadvaceti ředitelem Zeměkoule…”

  2. Tentokrát s Vámi trochu nesouhlasím :-):
    Kdo není v 18 komunistou nemá srdce – říkával starý dobrý Winston. Parafrázuji-li to: kdo v 18 nehází po establishmentu vajíčka (a je jedno, jestli je to plnouParouBACK, nebo Topol), nemá srdce.

    A v 18 je třeba mít srdce… rozum přijde později.

    od Jan Sedláček v Kvě 26, 2009

  3. Vážený pane Sedláčku, děkuji za Váš názor. Kdybychom s každým souhlasili, asi bychom dnes žili stále v jeskyních. Máte pravdu o tom srdci a rozumu, ale vím, že ve Vítkově, Tel Avivu či Jeruzalémě a Paříži a jinde, také napřed létala vajíčka dětí, co však vyrostly v dospělé a vyměnily vajíčka za kameny či molotovovy koktejly. Jakmile jednou začnete házet po lidech vajíčky, máte v sobě divný gen násilí a to je problém, kdy se srdce nikdy nezmění v rozum…

    od olser v Kvě 26, 2009

  4. Pane Olšere. Umíte psát krásné články o Izraeli, máme stejný názor i na islám, ale bohužel vám při nejlepší vůli nedokážu porozumět ve vašem postoji k událostem v domácí politice. Čím víc vás čtu, tím víc si vás přestávám vážit a tím víc na mě působíte dojmem, že se na vás hodí jedno ze rčení, které používala má babička. Pro větší autentičnost je uvedu v původním dialektu, tj. po našymu: Něvi kdo mu řiť zesrol!

    od Nemo v Kvě 27, 2009

  5. Milý nemoc, Vaše babička byla jistě chytrá žena, ale uritě by se jí nelíbil český sport zvaný vajíčková intifáda. Jsou určitě meze, napřed jste byl proti tomu, že jsem odmítal srovnávat komunismus s nacismem. Teď dokonce je Paroubek horší než nacisté, takže jsem rád, že myslíte na pana Voltaira a jeho myšlenku o svobodě názoru. Vaše babička byla jistě moudrá žena, tak jste se ji měl zeptat, jestli to nejste náhodou zrovna Vy osobně, co si řiť zesrol. Svobodě slova nazdar! Zdar, zdar, zdar…

    od olser v Kvě 27, 2009

  6. Po přečtení vašeho článku musím reagovat.
    1.Absolutně souhlasím s názorem,že vajíčka používáná v této formě jsou naprosto nekultůrní (minimálně).
    2.Zarazil mně ovšem způsob argumentace :…ve Vítkově,Tel Avivu či Jerulzájémě…
    Nezlobte se na mně ale stavět Vítkov vedle Tel Avivu nebo Jeruzaléme je minimálně nekorektní,proč?
    Jako kaýždý jsem tuto „kauzu“sledoval.Po konzultacích s kolegy,kteří v oblasti požárů dělali dlouhé léta jsme dospěli k názoru,a to na základě zveřejněných záběrů.
    1.Není možné,aby průběh požáru probíhal tak jak bylo sděleno.Nejsou ohořené „futra“,rámy oken.Láhev hozená jako molotovkoktail se chová jako „raketa s pohonem“,tudíž místnost hoří „odspodu“.Musí být vidět na zdech.Tam na základě záběrů TV nic takové nebylo.Okna nebyla rozbita(v levé čátsi domu).
    2.Na základě požáru nedochází obecně ke zhroucení zdí(muselo to být již dříve).
    3.Charakter zranění té pani,která zahraňovala svojí dcerku(kterou tam po útěku nechala)nevypadají jako zranění typu „žáru“.jsou to lokální popáleniny.
    Závěr:
    Došlo pravděpodobně k situaci kdy obyvatelé se snažili nějakým způsobem(přilítím hořlaviny)do kamen podpořit hoření a došlo k nekontrolovatelnému hoření a dalším tragickým následkům.
    Nepatřím k lidem,kteří lehkovážně manipulují s fakty,ale v tomto případě mě zaráží i fakt,že je snaha o rychlou demolici objektu(důkazního materiálu).
    Závěr: není možné v žádném případě spojovat Tel Aviv a Jeruzalém s tputo,tak pofiderní,kauzou.
    P.S.
    Doufám,že policati budou mít dostatek odvahy,aby zveřejnili pravdivé závěry s vyšetřování.
    Zdraví JB

    od ing.Jozef Bohdan v Kvě 27, 2009

  7. Máte samozřejmě pravdu, pane inženýre, ale jen jsem chtěl uvést místa, kde dochází k podobným atentátům v rámci tzv. intifády – vzpoury kamením…

    od olser v Kvě 27, 2009

  8. Jednou s Vámi zase p.Olšere zcela souhlasím.Mám tu smůlu,že mám na pracovišti takové dva podobné mlaďochy.O jejich prac.morálce lépe pomlčet.A vajíčko bylo na mne nalíčeno na vrchu dveří tak,aby až vejdu mi spadlo na hlavu.Naštěstí se nepodařilo,spadlo vedle.Morálka dnešní mládeže je podle našich ministrů-jen jim proboha neubližovat nějakou domluvou,chudákům,mají tak těžký život v současné době!!Dodávám:o jaké se nám v jejich letech ani nezdálo.Ale vajíčková intifáda tady bude pokračovat,a nejenom vajíčková,jak píšete,protože to je o morálce a výchově mládeže.A ta je -nechci použít lidový výraz!A nedělám si iluze,že se někdy zlepší,hlavně když máme ministry typu Džamily a Kocába.Zdraví hugouš.

    od hugous.z.lipek v Kvě 27, 2009

  9. Uznávám,že jsem asi přecitlivělí v souvislosti s uváděním jakýchkoliv(!) připodobení s židovským národem.A to jsem praktikující katolík.Ale vyplývá to asi ze skutečnosti,že jsem vyrastal ve společnosti jak katolíků tak zbytku židů,kteří přežili II.sv.válku.Bylo to v Žiline a rodiny židů nám byly otevřeny rovnako jako naše pro ně.
    JB.

    od Jozef Bohdan v Kvě 27, 2009

  10. Milá paní Heleno, vítám Vás zpět v náruči nezbedných komentátorů. Tušil jsem, že Vám touha po poznání nedá, abyste na mě zanevřela navždy. Ostatně, v otázce Židů jsme byli vždycky svorně zajedno…

    od olser v Kvě 27, 2009

  11. Zdraví hugouš!Máte pravdu,jen nás ty naše denominace občas rozdělují.Židům už nikdy nepřestanu fandit,nyní hlavně Liebermanovi.
    Adonai Elohim,Adonai Ehaad!!Všichni jsme na jedné lodi i když nadáváme na politiku,vládu a nevím co ještě.A my lidé stejně houby změníme,svět je tak morálně prohnilý,že na žádnou změnu už lidé nestačí.Přeji hezký večer a nadále hlídám Váš blog,i když komentář raději ne…

    od hugous.z.lipek v Kvě 27, 2009

  12. Budu neustále opakovat, i ty Břetislave, a o vejcích.
    Takže za prvé – volně podle já – vajíčka nejsou fašismus, ale potupa.., a myslím si, že zasloužená..
    Za druhé, už staříček pravili, stateční češi, zase to nechali na děckách…
    http://www.ateo.cz/f/originals/p/papaparoubek-sjezdova-momentka.jpg

    od wbgarden v Kvě 28, 2009

  13. Nevím, Jeníku, jestli jsi četl ten správný text, ale já v tom svém nenašel ani jednou slovo fašismus, natož abych ho přirovnával k házení vajíček. Staříček asi hodněš zažil, ale nevím, co měli na mysli, když pravili, že to Češi zase nechali na děckách. Pokud myslel to zneužití studentů během tzv.sametové revoluce, kteří sice udělali humbuk, ale jen proto, aby se páni a soudruzi mezi sebou mohli šábnout: my vám to necháme i s chlupama a vy nás necháte v klidu dál žít… Zažil jsem v jisté zemi, kdy se začalo po politicích házet na znak jejich potupy rajčaty, aby to skončilo házením vším možným, včetně argumentace s pomocí kamenů a takových těch flaštiček s benzínem a zápalnou šnůrou. A skandovali: Svobodu, svobodu… Jako důkaz uznávání svobody projevu jiných. A pár politiků přitom málem potupně uhořelo…

    od olser v Kvě 28, 2009

  14. Dovolte abych se podělil o své vidění “vajíček pro Paroubka”… Víte, Paroubek a jeho “parta” přivedla do české politiky nevkus a poměry sedící spíše na balkánské země. Z politiky se v Paroubkově pohledu stal jen boj o moc, posty a vliv.

    Plně souhlasím (ač jsem značně starší) s “vajíčkovým” mladíkem, že Paroubek lidem lže… sám Paroubka opravdu z duše nemám rád, a chápu mladíka, který se jal svůj názor vyjádřit takto. Berte ten nepoměr, že Paroubek svolá tiskovku a může své “výplody” šířit do světa, ale “obyčejný” člověk nezmůže nic.

    Popravdě, kdyby mě nevychovali tak dobře jak mě vychovali, a kdybych se neobával postihu, nejspíše bych panu Paroubkovi s chutí plivnul do obličeje… ale to samozřejmě ve mě „hrají“ emoce, a panu Paroubkovi asi jde jen o post, moc a vliv a tak nepříjemný je tedy jen proto aby získal to co chce…

    Na konec ještě řeknu, že proti ČSSD nic nemám, jen mi přijde, že je jí pro mocichtivého Paroubka škoda

    od Dust v Kvě 28, 2009

  15. Je to celé smutný příběh, ale pokud chcete demokracii, tak se také tak musíte chovat. To, že někdo pravidla hry nedodržuje neznamená, že je máte porušovaz i vy. Pokud vím, tak ústředním heslem cinkáčů klíči bylo: Nejsme jako oni! Jinak, nevím, že bych já chtěl Paroubka zrovna objímat. O to v mém textu vůbec nešlo. Prostě nemám rád násilí jako argument, což dělají pouze primitivové…

    od olser v Kvě 28, 2009

  16. Dle mě to nechápete, nějaké hození vejice není násilí, ale vzkaz, známka jistého pohrdání, opovržení.

    Násilí by bylo házení kamenů.

    Nehledě na to, že Jiří Paroubek je dle mého přímým ohrožením demokracie, a když tedy chcete demokracii, tak musíte uvažovat, kdo jí nejvíce poškodí. A když vyhazují redaktora z rádia jen kvůli tomu, že neuvedl na „správnou míru“ (podle J. Paroubka) telefonát posluchačky, tak mi tady vykládejte o demokracii…

    od Dust v Kvě 29, 2009

  17. Přes sto vajíček není násilí? Zkuste si to, klidně vám je hodím na hlavu ve stejném počtu a pak si budeme šeptat něco o demokracii…

    od olser v Kvě 29, 2009

  18. Budu neustále opakovat, co by některé naše bývalé kamarádky daly nyní za plnou vanu vajec, teda ve smyslu pleťová maska pochopitelně… Jinak, už jsem si myslel, že ten rudoch z tebe vyprchal ?? Takže byť zdravé, demokrate, hlas jsem ti dal, si jako obvykle jednička….
    http://zpravy.idnes.cz/velke-tema-teto-zeme-vejce-a-ja-dkt-/nazory.asp?c=A090526_192105_domaci_dp

    od wbgarden v Kvě 29, 2009

  19. Jestli Jeníku říkáš člověku, který na rozdíl od jiných nebyl nikdy konformní, rudoch, pak nechtěj, abych přiřkl i Tvé velikosti jisté přízvisko… Za hlas díky, zdraví rudoch z Hovězí

    od olser v Kvě 29, 2009

  20. Prší, takže tě zdravím i přes den. Je dobré vědět, že furt existuje někdo, se kterým se budu asi škádlit i po kremaci. Mluvím o své kremaci, aby náhodou nedošlo k nedorozumění. Jinak, česká oranžáda vynakládá miliony, aby se vetřela všem bezmozkům této země – pastelkovné, důchodné, pivné, sexovné atd. a stačí dva kluci, kteří použijí levný fórek starý tisíce let.. Ó jiříkovy nové šaty a hospodine pomiluj ny.., ty pravdo náhle zjevená…
    http://media.novinky.cz/942/169421-original1-xh9u8.jpg

    od wbgarden v Kvě 29, 2009

  21. Jo, jo, co se škádlívá, to se rádo mívá… Můžeš mi vysvětlit, proč se rozčilovat, když v roce 2040 dojde ropa a vše se vrátí pořádný kusanec zpátky. Jeden barel (cca 159 litrů) ropy vydá za 25 tisíc hodin fyzické práce, resp. jakoby tucet dělníků dělal nepřetržitě celý rok. To vše za pouhý dolar, což jsou náklady na vytěžení jednoho barelu v „osvobozeném“ Iráku. Jak tehle bezplatná energie pomine, co bude dál? Že se vymyslí něco nového? Jo, vodík, ovšem na výrobu litru vodíku se spotřebuje šest litrů benzínu… Létat letadlem si bude moci dovolit pouze jeden člověk z tisíce…

    od olser v Kvě 29, 2009

  22. Ne, vajíčka nejsou násilí, a neříkejte, že jste si je na svou hlavu zkoušel naházet, abyste to mohl považovat za násilí 😀

    …jinak šeptat o demokracii jste začal vy, já bych si ji nikdy s někým jako je Paroubek nedovolil spojovat…

    …jinak osobně si myslím, že s Paroubkem či ČSSD sympatizujete, jen to nám a nebo možná i sám sobě nechcete přiznat.

    od Dust v Kvě 30, 2009

  23. Vážený, prosil bych, když už chcete kritizovat, čtěte laskavě všechny mé texty, abyste zjistil, že mi z politiků není sympatický vůbec nikdo. Pravičák ani levičák. Žádná pravice ani levice neexistuje; jsou pouze vyčůránci, kteří chtějí na vzájemné politické konkurenci jen vytřískat peníze. Také o tom píšu, takže napřed čtěte, potom řvěte… Děkuji…

    od olser v Kvě 30, 2009

  24. Břetislave musím tě zarmoutit. Ropa nedojde i když všelicí strašiči se furt snaží. Myslím že jako prní jsem ešče na průmce zaznamenal jistý římský klub. Na rozdíl od všelikých moudrých tohoto světa si od těch dob skromně myslím, že ta mazlavá břečka se tam kdesi dole furt dělá…
    Veselé krizování a prasečí chřipkování a prosímtě enem se furt nečíl. Kupuj české banány a máš klid…
    http://i.lidovky.cz/pes/09/053/pgal/WAG2b6aa7_Andel_11.jpg

    od wbgarden v Kvě 30, 2009

  25. Jo hochu, jednou ses se mnou vsadil, že do měsíce bude válka v Afgánistánu ukončená suveréénním vítězství USA a jejích spojenců. A ejhle, uplynulo osm roků a válka je ještě horší než na začátku, počet vojáků už dosahuje skoro 200 tisíc. Takže promiň, ale na Tvé úsudky už nedám. Navíc vím, jak vzniká ropa. To nejsou spermie, i když i ty jednou skončí. A s tím mým čílením se pleteš. Jsem náhodou v pohodě jako nikdy. Nikdy jsem se líp nebavil, protože už nemám co ztratit ani co získat, vlastně hlavně proto, že už ani nic získat nechci… A tlak už má dávno 140/80…

    od olser v Kvě 30, 2009

  26. No promiň, cíťo, já jenom zareagoval na tvoji větu – proč se furt rozčilovat….
    V afgánu sem samozřejmě nebyl, ale myslím si, že je tam už docela klid.., přísně poválečný samozřejmě
    http://neviditelnypes.lidovky.cz/pakistan-proti-al-kaide-bez-rukavicek-dwa-/p_zahranici.asp?c=A090509_213135_p_zahranici_wag
    Ovšem spermije a ropa, to se ti povedlo, už mi to víří mezi mozečky… Spi sladce, divochu.

    od wbgarden v Kvě 30, 2009

  27. Minulý týden tam zabili americké nálety asi patnáct lidí, tomu říkáš přísně poválečný klid…? I ty spi sladce. A NP nevěř, také tam píšu, takže vím…

    od olser v Kvě 31, 2009

  28. Tak česká vajíčková válka pokračuje.Je vidět,že Češi chtějí jít s dobou.Mně je jenom líto těch vajec.Kolik lidí trpí ve světě hladem,kolik dětí,které je třeba nikdy nejedly by si na nich pochutnalo.Podle mne je to plýtvání a nevážení si toho,že zde nemáme hlad.Můžete mě nařknout,že cituji komunisty,ale kdo hlad nezažil, a já ho po válce setsakra zažila,to nemůže pochopit.Nežli házet vejce,tedy když už se neumíme jinak vyjadřovat,může se použít cokoliv jiného a ne potraviny.V dnešní době je taková neúcta k základním potravinám,že se člověk nepřestává divit.Před školami poházené rohlíky,housky s máslem a šunkou,pomeranče,banány..atd.A rodiče dětí si stěžují na malé přídavky…Vím,že to není aktuální pro tento článek,ale nedá mi to nedoplnit,jak hloupé a nedomyšlené je toto jednání-házení vajec.V mnoha groteskách se opakuje házení dorty se šlehačkou a pod.Předpokládám,že na to také dojde,až to zas někoho jako inovace napadne.
    A teď čekám na posměch!!!

    od hugous.z.lipek v Čer 1, 2009

  29. Posměch se nekoná. Není důvod. Plně s Vámi souhlasím…

    od olser v Čer 2, 2009

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *