Srovnávat komunismus s nacismem je směšná schizofrenie…

5. Květen, 2009 – 8:08

Moje valašská rodina byla, je a bude věřící a antikomunistická. Přes to nejede vlak. Nikdy jsem se ani nepokusil této své neblahé životní zkušenosti jako nestraník nějak využít a zneužít. Ani v letech 1968 či v roce 1989. Držel jsem se a stále se držím zásady, že novinář musí být apolitický.

Dnes jsem se ale rozčílil a proto musí ven, co mám na srdci a na jazyku, resp. na klávesnici PC. Byl to přece Hitler, kdo chtěl v první řadě zničit komunismus. Proto začal válku, s tichým společnictvím většiny světa. A také tvrdil tenkrát to, co někteří současní blogeři; že komunismus je nejnebezpečnější ideologií.

V tom případě musím ty, kteří veřejně vykřikují, že komunismus je zločinecká organizace, dát do jednoho pytle s nacisty. Kdoví, možná jsou tito inkriminovaníí psavci dokonce členy nebo příznivci nacionalistické Dělnické strany nebo Národního odporu…?

Pokud máme dnes komunisty potírat stejně tvrdě jako nacisty, nebylo by na čase se rozhlédnout po Česku, Německu nebo Polsku a Rakousku, jestli zde už nestojí připravené nové koncentrační tábory s plynovými komorami a krematorii…?

To vše měl pro komunisty, Židy či ruské a spojenecké vojáky Hitler také nachystáno. A všude bylo slyšet Goebbelsovskou propagandistickou demagogii. Žasnu, že dnes, skoro sedmdesát roků po válce, slyším a čtu stejnou rétoriku.

Hladomory, bída a utrpení, na které doplatily miliony mužiků a carských nevolníků v 19. století, nechává zmíněného blogerského „neonacistu“ zřejmě klidným, zato ví z doslechu o nebetyčných stalinských zločinech.

Ano, nacisté likvidovali lidi kvůli jejich „podřadné rase“, komunisté zase pro jejich špatný třídní původ, ale předtím to byli ruští carové, kteří ničili a zabíjeli své otroky pro obojí z těchto „zlých vlastností“ bídou, epidemiemi a pogromy či sekerou.

O tom se však mlčí. Není to „in“, mluvit dnes o samozvané carské aristokracii, i když je nepopíratelné, že komunimus minulosti byl se zločiny jedna ruka. Ovšem že by ještě dnes byl nebezpečnější než nacismus…?

Princip carského „samoděržaví“ vycházel z byzantské tradice a odrážel prvky východního despotismu, převzatého od někdejších mongolských nájezdníků a vládců Rusi. Gosudar-imperátor tak držel ve svých rukách veškerou výkonnou, zákonodárnou a soudní moc.

Drtivá většina carského rolnictva byla hluboce zakořeněno v nevolnickém systému a těžko se přispůsobovala požadavkům té doby. Existovali též námezní sezónní dělníci, kteří v době sezóny dřeli do úmoru na polích jako rolníci a přes zimu se nechali najímat na práci ve městech.

A ta negramotnost. Kam se hrabe doba temna. Carské Rusko mělo 70 procent analfabetů ze 128 milionů obyvatel. Jedině Židé mezi nevolníky díky svým schopnostem přirozeně vynikali. Měli vzdělání, obchodní zkušenosti i sociologické chování v nepřátelském prostředí. Měli styky a přehled. A měli peníze.

Mediálně jsou přijatelnější vraždy v Katyni nebo v ruských lágrech známých jako gulagy. Dokonce máme dnes v módě i popírače holocaustu. V textu, o němž hovořím, však nebyla ani zmínka o Židech, o holocaustu a šesti milionech mrtvých, kteří většinou zahynuli promyšleně v plynu a v kremačních pecích v rámci „konečného řešení židovské otázky“….

Se stejnou filosofií jako Hitler vtrhlí Američané do Vietnamu, aby zničili tamní komunismus. Po deseti letech hrůzné války, z niž se musela vojska US Arny nakonec vycouvat, už nebyl komunistický jenom sever Vietnamu, ale celá země, postižená navíc největší ekologickou katastrofou.

Nixnova aféra Watergate Vietnam zachránila. Během deseti roků války dopadlo na území Indočíny na 12 milionů tun bomb, tedy mnohonásobně víc, než kolik spojenci použili proti fašistickým vojskům. Pokud by Nixon zůstal prezidentem, byla by tato hrůza mnohem horší. Dodnes je půda Vietnamu nakažena defolianty Agent Orange, kterých bylo rozprášeno během této války přes 72 milionů litrů…

Nezpochybnitelná fakta, použitá z časopisu Válka ve Vietnamu, který vydalo v sérii deseti čísel americké nakladavatelství.

Ano, komunisté jsou nebezpezpečí, ale jen proto, jak se snaží lidem vnutit anachronismus a licoměrnost své ideologické utopie. Ne všude to však takto funguje. Vždycky záleží na lidech. Také Izrael vznikl na základě komunistické ideologie. Byli to revoluční Židé z carského Ruska, kteří založili židovský stát.

Ben Gurion, první premiér Izraele, jenž prohlásil, že „socialismus je pro Izrael stejně důležitý jako Tóra“. Byli to ruští židovští levicoví osadníci, kteří založili první komunu Degania – Chrpa, v níž se jako první dítě narodil Moše, pozdější generál a ministr obrany Izraele Moše Dajan.

Byli to opět ruští revolucionáři s vírou v sovětské Rusko, kteří založili Pahorek jara, hebrejsky Tel Aviv. V kibucu Hachotrim jsem se setkal s Davidem Razem, jenž mi řekl, že přišel do Palestiny ze Znojma jen proto, že věřil v komunismus a dodnes v něho věří.

Levicově zaměřený byl i další ruský Žid a první prezident Izraele Chaim Weizmann, je třeba se zmínit o ukrajinské Židovce Goldě Meirové, dívčím jménem Goldí Mabovitzová. Byla to nejen významná izraelská levicová politička, premiérka Izraele, jeho velvyslankyně v SSSR, členka kibucu Merhavia a představitelka Všeobecné konfederace židovských pracujících Histadrut i strany Mapai, ale též vůdčí osobnost světové Socialistické Internacionály.

Ha-Šomer Ha´cair – Mladý strážce – měl marxisticky komunistickou orientaci a byl pro dvounárodní židovsko-arabský stát. Druhý proud, opět zastoupený ruskými Židy, reprezentovala od roku 1930 strana Mapai (Mifleget Po´alei Erec Jisra´el – Strana práce země Izrael), založená Berlem Katznelsonem a Davidem Grünem, alias Ben Gurionem jako socialisticko-sionistická strana, prosazující „konstruktivní socialismus”.

V roce 1919 byla Židy na Blízkém východě založena Komunistická strana Palestiny, dva roky poté dal ruský Žid Jicchak Tabenkin podnět ke vzniku Gedul Ha-Avoda – Dělnické legie, základu pro vytvoření Všeobecné komuny dělníků Izraelské země.

O osm roků později vzniklo hnutí Kibuc Hameuhad – Jednotný kibuc, které si dalo do vínku marxismus a celistvost Izraele. Bylo to asi 300 kibuců, které působily na základě společného vlastnictví, kde neměli platy, ale jen kapesné, ale společný peněžní fond, vše podle sovětského vzoru, což přetrvává, i když role kibuců vytvořit hospodářský základ nového státu je už dávno naplněna.

Ano, komunismus je utopie, nikdy ve skutečnosti neexistoval, jen v Izraeli se podařilo tuto utopii na téměř šedesát roků zrealizovat. A zkuste proto říct Izraelcům, že komunismus je horší než nacismus.

Podívejte se jim do očí a řekněte, že oni jsou nebezpečnější, než islámský fundamentalismus, a že přes 25 tisíc mrtvých Izraelců v bojích s Araby bylo zbytečných, nebo že osvobození koncentráku Osvětim by nemělo platit, jelikož ho toho „zločinu“ se dopustila 27. ledna 1945 Rudá armáda….

Pokud byl někdo v třicátých letech v Rusku vzdělaný, nebyli to statkáři, ale místní Židé. Zkuste jim někdy říct do očí, že jsou horší než nacisté, že jejich komunistické ideály jsou horší, než ty Hitlerovi. Se zlou se potážete…

A třeba si vezměte slovo v muzeu holocaustu Yad Vašem a řekněte členům politické strany Kadima, Mapai nebo v kibucech, jež vznikly na podkladě snů ruských Židů, kteří založili Židovskou socialistickou dělnickou stranu, že dělali zbytečnou práci, když chtěli, aby také jejich stát byl sociálním útočištěm pro nejpronásledovanější psance světa – židovský národ…

Tento můj text je pouze reakcí na konkrétní blog; není o hrůzách polpotova režimu nebo Maovy „kulturní revoluce“. Je o principu ideologie, o níž jeden moudrý muž řekl:

„Komunismus jako ideologie je neuskutecnitelna, protoze nepocita s lidskou podstatou. Krome toho je postavena na antagonismu “trid”, na “tridnim boji”, coz pak nutne a zvrhle implementovali Lenin a Stalin. A po nich mnozi dalsi…“

Kdy začne vadit Rakousku jejich srp a kladivo ve státním znaku, které věnovali památce svých dělníků a rolníků. Koho tím urážejí. Jakto že nikomu nevadí komunista a bezkonkurečně geniální malíř Pablo Pacaso…?

Prosil bych nejmenovaného blogera, aby přiště víc přemýšlel o světě v širších souvislostech a nenechával se unést vidinou vysoké karmy a demagogií módního trendu bolševikobíjců a ne třeba islámským terorismem.

Odvážil bych se položit kacířskou otázcu: Není dnes bezzubý komunismus pro Evropu jen příštipkářem ve srovnání s fanatickým islamismem? Kolik sebevražedných atentátů spáchali vyznavači Lenina…?

Komunisté na počátku třetího tisícíletí jsou naopak nejbohatšími kapitalisty, stačí se podívat na Čínu či ruské oligarchy. Kdo z nich by chtěl, aby mu byly zabavovány majetky, aby přišel o své soukromé bohatství? Dávno už mají svůj tržní katechismus, marxismus-gateismus…

To spíš současná hospodářská krize přinutila Američany a celý kapitalistický Západ zadlužený na desítky bilionů znárodňovat a zestátňovat. To je též podhoubí zla, z něhož jde strach.

Urážet dnes za světonázor lidi, kteří nemají ani vzdáleně nic společného s ukrajinskými hladomory a stalinskými galagy, je chucpe. Navíc je to omezování jejich lidských práv, svobody slova, práva na svobodný projev, vyznání a světový názor…

Stejně, jako to přece dělali také Hitler a Goebbels a nejen po celé Evropě…

Reklama:
  1. 15 reakce na “Srovnávat komunismus s nacismem je směšná schizofrenie…”

  2. V tomto textu je snaha skutecneho socialismu, ktery se snazili implementovat v Izraeli, michat s komunismem stalinskym.

    Komunismus jako ideologie je neuskutecnitelna, protoze nepocita s lidskou podstatou. Krome toho je postavena na antagonismu „trid“, na „tridnim boji“, coz pak nutne a zvrhle implementovali Lenin a Stalin. A po nich mnozi dalsi. Komunismus jako system, se kterym mnozi z nas maji zkusenosti, nema ve velke mire nic spolecneho s „komunismem“ izraelskym, ktery zustal demokraticky. V Izraeli nikdy neexistoval system jedne strany, neorganizovali se fingovane procesy, neexistovaly koncentraky pro opozici, atd.

    Pouzivat stejna slova a placat nesmysly jiste lze, ale lepsi je se domluvit na obsahu slova, nez ho zacneme pouzivat. A pak se toho drzet. Muze se toho drzet i politicky neutralni zurnalista. I kdyz v naprostou neutralnost neverim. Kazdy mame jisty nazor. Ale kazdy bychom se meli snazit ho formovat co mozna nejobjektivneji.

    Ze dnes jsou nekteri ex-komuniste ekonomickou oligarchii dokazuje, ze ideologicky idealni komuniste nebyli, ze komunisticky system jim pouze dal prilezitost si nahrabat, nakrast, jak to existovalo v kapitalismu v dobe prvotni kumulace kapitalu. Byli v partaji a kdyby byl u vlady Hitler, byli by asi v NSDAP. Strana byla prostredek, ne cil.

    Neberu clenum KSCM a tem, kteri je voli, pravo na jejich nazor. Domnivam se, ze melo dojit v Cesku k dekomunizaci, tak jako doslo po 2.svetove valce nekde k denacifikaci. S tim rozdilem,ze by se neveselo a tolik nezaviralo. Slo o to verejne odsoudit tu cast minulosti, ktera se stala po vlajkou komunismu a jeji strany, ktera zlocinna byla. Neslo o to posilat do vezeni – stacilo odsoudit a odlozit nastup vykonu trestu. Ale soudni vyrok by jasne rekl, co bylo spatne, nekdy i nelegalni podle vlastnich komunistickych zakonu, a proc.

    Neni dulezite, jestli dnesni clenove KSCM byli namoceni v zlocinech ci jenom lumparnach pod vedenim KSC. Jde o tom, ze se hlasi k ideologii, ktera toto umoznovala a nekde jeste umoznuje. Kdyby dnes v Cesku existovala Narodne socialisticka delnicka strana Cech a Moravy, jiste by se lide divili, ze to zni podobne jako NSDAP. Ale KSCM jim nevadi. Mne vadi oboji. A nejenom nazvy stran. Hlavne existence ideologii, ktere predstavuji.

    Je pravda, ze Hitler vrazdil systematicneji nez Stalin. Plynove komory nelze srovnavat s vedome organizovanymi hladomory. Ale co stehovani celych narodu na Sibir? Hitler vetsinou vrazdil sve nepratele a zidy. Stalin vrazdil stejne a jeste i sve stoupence, o kterych si myslel, ze by mohli byt jeho neprateli. A nekdy vrazdil proste proto, aby cele sve zemi nahnal strach.

    Mohu to rici o snadneji, nebot prvnimi obetmi v me rodine nebyli v roce 1942 mi prarodice a jini, kteri zahynuli v nacistickych koncentracich, ale bratranec mamy, ktery snad v roce 1937 zahynul v sovetskem gulagu. Po te, co poslal domu kartu, ze je v poradku a vraci se domu. Podobne karty o „vsem v poradku“ napsali z Auschwitzu i cesti zide pred zplynovanim.

    Hitler a Stalin byli dva gauneri, dva diktatori. Sve vize sveta nestaveli na stejnych postulatech, ale prostredky pouzivali podobne. Meli strany (NSDAP, VKSb-KSSS) a mocensky aparat (Gestapo, NKVD-KGB), kterym je implementovali. Chvala bohu, ze oba zmizli a jejich systemy s nimi. Coz ale neznamena, ze nebezpeci zrodu novych Hitleru ci Stalinu neexistuje.

    I spatny rezim muze delat dobre skutky. Hitler stavel dalnice, Stalin podporoval alfabetizaci a osvobodil Auschwitz. Britove osvobodili Bergen Belsen a nemuseli kvuli tomu zakladat koncentraky ci gulagy.

    Co se tyce snahy delat rovnitko mezi nacismem a komunismem, jsou veci, ktere je sblizuji a veci, ktere je rozdeluji. V zasade vsak lze rici, ze oba tyto systemy byly zavrzenihodne. Jak nas uci fyzika, dva naboje stejne polarity se odpuzuji. Takze fakt, ze spolu podepsali smlouvu o neutoceni a pak proti sobe valcili, nic neznamena.

    od Charles Wiener v Kvě 6, 2009

  3. Děkuji za dokonalý rozbor, jsem rád, že oba píšeme o jednom. Tu dobu znám částečně z vyprávění, protože můj děda, požehnaná vzpomínka, byl legionář, co si prožil svojí sibiřskou anabázi. Částečně o ní vím už z vlastních prožitků, protože můj táta jako vesnický učitel za to, že byl věřící a nechtěl někam vstoupit a něco podepsat, se stal ze dne na den pomocným dělníkem. Jeho děti nesměly na vysokou školu. Takže vím, o čem píšete. Proto jako křesťan ctím myšlenku o tom, že ideální je nastavit i druhou tvář…

    od olser v Kvě 6, 2009

  4. Pro Charlese Wienera: Velmi s vámi souhlasím a velmi vám děkuji za uvedení věcí na pravou míru. S vaším textem se naprosto ztotožňujeme, a zdravíme http://atllanka.net

    od Atllanka v Kvě 6, 2009

  5. pro Ch.Wienera.

    Jak jste se asi už sám mohl přesvědčit z odpovědi p. Olšera, která je zcela v duchu rčení „Já o voze, ty o koze“, pan Olšer vůbec nepochopil, co se mu snažíte sdělit. Plně s vámi souhlasím, ale domnívat se, že s námi bude souhlasit i věřící osmašedesátník, což samo o sobě je děsná kombinace, by asi bylo dost naivní. Takoví lidé by zde totiž nejraděj měli zpět socialismus, ale ten jejich. Reformovaný!

    Pro p. Olšera

    Když jste nepochopil příspěvek pana Wienera sám, pokusím se vám ve stručnosti přiblížit jeho obsah.
    Pan Wiener se vám, pane Olšere, jen pokusil slušnou formou říct, že váš článek, stejně jako několik dalších, které jste stvořil v poslední době, je snůškou neskutečných nesmyslů a hloupých snah o ospravedlnění neospravedlnitelného. Měl by jste se ve svém egocentrickém narcisizmu trošku zamyslet nad tím, co publikujete. Vraťe se raději ke svým článkům o pobytu v Izraeli. To je vaše parketa. Takhle jste tady jen za hlupáka a Izraeli prokazujete medvědí službu.

    od Nemo v Kvě 6, 2009

  6. Nevím, co jste pochopil vy, pane nemo, ale každopádně jste patologický popírač svobody provevu a slova. Skrýváte se pouze za směšné poklonkování současným trendům nenávisti, přitom neuznáváte zásadní právo demokracie – s vašim názorem nesouhlasím, ale budu dělat vše, abyste ho mohl kdykoli veřejně prezentovat. Je mi líto, ale také na vás platí známý bonmot: Tavič taví železo, babička ta ví prdlajs…

    od olser v Kvě 6, 2009

  7. Samotný fakt, že ve vyjádření mého názoru a v dobře míněné radě, která byla jen radou kterou vás nijak nenutím přijmout, vidíte patologické popírání svobody slova a směšné poklonkování současným trendům nenávisti, jakož i neuznávání zásadního práva demokracie, je jednoznačně zřejmé, kdo z nás dvou je babička. Inu, vidím, že má slova o osmašedesátnících ťala do živého. Klidně se dál zesměšňujte psaním hloupých článků, pane Olšere. Je to vaše demokratické právo. Jen se pak nedivte případným reakcím.

    od Nemo v Kvě 6, 2009

  8. Sovětský komunismus přinejmenším nerozpoutal světovou válku, na rozdíl od německého nacismu. Především ale zvěrstva komunismu spadají do éry jednoho šíleného diktátora, nikoliv do celé éry komunismu. A pokud porovnáme oběti komunismu např. v Československu s obětmi všelijakých diktatur podporovaných či dokonce nainstalovaných Západem, pak to ani pro „svobodný svět“ nevychází vůbec dobře. Jen taková zajímavost: kontrarozvědky ve Frankově Španělsku a Salazarově Portugalsku měly tolik agentů a donašečů, že se o tom žádné státní bezpečnosti sovětského bloku ani nezdálo.

    od honza v Kvě 6, 2009

  9. Jsem rád, že mezi mými čtenáři jsou i pragmatici a moudří lidé…

    od olser v Kvě 6, 2009

  10. Pane Olšere. Konečně jsem pochopil jak si představujete diskuzi ale na vaši úroveň diskuze klesnout odmítám. Projevil jste značnou dávku arogance, ješitnosti a hulvátství. Klidně se tady dál duste svými zvratky. Za další diskuzi mi nestojíte. Odkazy na vaše blogy přemisťuji tam, kam patří – do koše svého pc a vy si tady klidně a nerušeně dál diskutujte s pragmatiky a moudrými lidmi.

    od Nemo v Kvě 7, 2009

  11. Přidávám dodatečně svůj souhlas s Nemo,delší dobu mám stejný pocit u diskuze.Je to stále víc -my o voze a pan Olšer o koze.Nechci se nějak p.Olšera dotknout,ale měl by se nad svými výroky zamyslet,stejně jako náš narcis na hradě .Nehodlám se dále zúčastňovat,toto je jen souhlasná reakce s Nemo.

    od hugous.z.lipek v Kvě 7, 2009

  12. I took 1 st personal loans when I was 32 and it supported my family very much. But, I need the credit loan once more time.

    od KlineAurora v Kvě 17, 2010

  13. go ahead, talk, only Czech…

    od olser v Kvě 17, 2010

  14. Zlatý car. Břídil v porovnání v Leninem a Stalinem. A navíc zde porovnáváte neporovnatelné. 1905/1917 bylo nevolnictví již dávno zrušení. Chtělo by to více myslet.

    od Cristero v Čec 2, 2010

  15. nevím, jak jste přišel na nevolnictví ve vámi zmiňovaných letech… Chce to víc myslet…

    od olser v Čec 2, 2010

  1. 1 Trackback(s)

  2. Led 15, 2016: hampton bay ceiling fans

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *