Zbohatněte na krizi, máte přece tuto možnost jen jedinkrát za život

29. Březen, 2009 – 15:18

Když jsem si přečetl, že v USA vložili biliony dolarů daňových poplatníků do krachujících soukromých bank, bylo mi divně, že se kapitalismus po několika staletích odhodlal ke znárodňování kapitálových bašt.

Pak jsem se dozvěděl z e-mailu svého rozhořčeného přítele z New Yorku, že šéfové Americké pojišťovny American International Group (AIG) použili více než 100 miliard dolarů k výplatám pro zahraniční i domácí banky a některé federální státy. AIG přitom tyto peníze získala od vlády jako pomoc proti krizi.

Vedení finančního ústavu AIG, který krizi vlastně rozpoutal a připravil miliony Američanů o práci a střechu nad hlavou, si navíc rozdalo na prémiích 135 milionů dolarů.

To mě už šel mráz po zádech, který nepřišlel z Kremlu, ale z Washingtonu, kde se nový prezident Barack Obama tůze rozčílit nad takovým lidským hyenismem.

Pořád jen sleduji, jak nás zaplavuje krizová pandemie. Děsí mě všechny epidemie, protože jeden nikdy neví, kdy to na něho padne a bude muset z kola ven. Děsí mě i myšlenka, že se svět posune o kus zpátky, ne však v čase, ale do bíd a chudob, v nichž i dnes miliony lidí umírající ve světě na hladomor.

Děsí mě totiž i fakt, že skoro tři miliardy nejchudších obyvatel planety si za rok vydělají míň, než pouhé čtyři stovky těch nejbohatších.

Děsí mě, že bych musel zpět do doby, kdy u nás na vesnici bylo maso jen jednou týdně a to ještě těžce vydobyté v mnohahodinových frontách. Kdy jediné tropické ovoce byly datle a to pouze na Vánoce.

Krize se však zároveň stala výdělečným fenomém současnosti. Jsi bohatý? Máš možnost být díky hospodářské krizi ještě bohatší. Vaše neštěstí, naše peníze…

A tak herny, kasína, ale hlavně cestovní kanceláře a obchodní řetězce zneužívají krize k tomu, aby nalákaly zákazníky. Vložily peníze do svých reklamních kampaní, ve kterých nabízejí nejrůznější slevy či výhody, aby své klienty donutily ještě více utrácet.

Jsou dokonce cestovky, jež se obrátily na altruismus a chtějí „zvýhodnit“ ty klienty, kteří touží jet na letní dovolenou, ale přijdou o zaměstnání. Pokud si prý klient zakoupí zájezd a poté dostane výpověď, získá nárok na vrácení 30 % ze zaplacené ceny zájezdu…

Tak to už je hyenismus nejvyššího kalibru. Vydělávat na těžkých životních problémech jiných. K čemu bude asi takovému klientovi dovolená, když jako nezaměstnaný nebude mít na nájem a živobytí…

„U nás krize nehrozí! Naše casina vyplácejí 10 miliónů denně!“ hlásil bilboard firmy Merkur Casino.

Děsí mě, když si čtu v médií, jak podle statistik České národní banky se závazky českých domácností u bank a finančních institucí skutečně zvýšily i během ledna přibližně o čtyři miliardy korun na 884,4 miliardy Kč.

A nejsou to jen obyčejné půjčky. Přibývá podnikatelů a rodin, které už své dluhy nemohou splácet. Zhruba tři čtvrtiny těchto pohledávek tíží naše domácnosti. Situace začíná být tragická.

Lidé už nemají prostředky ani na to, aby u soudu zaplatili za žádost o oddlužení. Výše poplatku se běžně pohybuje mezi 30 až 50 tisíci korunami.

A lákavé nabídky na nás neustále útočí ze všech stran. Půjčte si na dovolenou, na bydlení, na auto… Splňte si své sny. Neváhejte, nepotřebujete ani ručitele…

Neváháte a naletíte, půjčíte si, nejednou na latentní lichvářský úrok, a už se vezete do pekel. Nastává vytloukání klínů klínem a další zadlužování kvůli splátkám předchozích dluhů…

Využijte krize, máte přece tuto možnost jen jedinkrát, možná dvakrát za život…

Reklama:
  1. 2 reakce na “Zbohatněte na krizi, máte přece tuto možnost jen jedinkrát za život”

  2. Pekny clanek i dobre rady. Podle meho nazoru je pricinou dnesnich ptenarrskych krizi take hodne casto skutecnost, ze nejsme tak tolerantni a ochotni ke kompromisum jako nasi rodice ci prarodice. Proto se tolik manzelstvi rozvadi a rozpada. Dnes jdou lidi od sebe kvuli malichernostem a hloupostem, ktere drive dokazali prekousnout. Takze ja si myslim, ze pro zdravy vztah je nutne nejen ho udrzovat spolecnymi akcemi, apod., ale mit velkou davku trpelivosti a pochopeni pro chyby druheho.

    od Danish v Úno 26, 2012

  1. 1 Trackback(s)

  2. Led 15, 2016: hampton bay ceiling fan

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *