Proč může být v NATO Turecko a ne Izrael…?
8. Březen, 2009 – 16:28Tak si slavíme deset roků našeho pobytu v NATO. Severoatlantická Aliance (NATO) byla založena 4. dubna 1949 ve Washingtonu na základě smlouvy, kterou podepsalo 12 nezávislých závislých států.
V letech 1952 až 1982 se k Alianci připojily postupně další čtyři evropské státy, včetně Turecka, a konečně vstup Česka, Maďarska a Polska v březnu 1999 rozšířil počet členských zemí na současných 19.
A samozřejmě, že se oslavy neobešly bez Moravcových televizních rozhovorů. V nich řekl bývalý premiér Miloš Zeman, že členem Severoatlantické aliance by na rozdíl od Gruzie a Ukrajiny měl být Izrael, potom by NATO mohlo skutečně bojovat proti islámskému terorismu.
Ministryně obrany Vlasta Parkanová (KDU-ČSL), jako každá pěvecká hvězda, co si hraje na vojandu, Zemana označila za jestřába a jeho nápad přijmout židovský stát do NATO odmítla jako těžko realizovatelný.
Tak mě napadá, proč tedy může být členem Aliance islámské Turecko, které útočí na území Iráku proti Kurdům, kde ničí vesnice jediného národa na světě, který má přes 15 milionů obyvatel, ale ne svůj vlastní stát, byť jim byl už mnohokrát slibovaný.
Třeba dvakrát za pomoc proti Sadámu Husajnovi. I když ho pomohli svrhnout, jsou i nadále bezprizorní, zato se ale stali opět vojenským terčem člena NATO - Turecka. Nebojovalo by se účinněji proti islámskému terorismu s Izraelem než s Tureckem?
Zatímco v Česku se vedou už několik roků hektické debaty o americkém radaru v Brdech, Izrael už má pár měsíců nový protiraketový obranný systém z USA spolu s týmem amerického podpůrného personálu, který se tak stává prvními vojáky US Army trvale rozmístěnými v židovském státu.
Stalo se tak 21. září 2008, když tucet letounů přistál na letecké základně Nevatim v Negevské poušti a přivezl radarový systém FBX-T (Forward-Based X-Band Radar-Transportable), stejně jako 120 amerických zaměstnanců.
Podle současné dohody bude radar napojený na kontrolní místnost na izraelské letecké základně Palmachim pod výlučně americkou kontrolou. Týdeník Defense News popsal systém jako “vysoce výkonný, vysokofrekvenční, převozitelný radar, pracující v pásmu X”, když pásmem X se označuje frekvenční rozmezí od 7 do 12,5 GHz.
Systém FBX-T tak může sledovat objekt menší než baseballový míček na vzdálenost až 4.700 kilometrů a též slibuje zajistit včasné varování šestkrát rychleji než současný izraelský systém Zelená borovice (Green Pine) s dosahem 800 až 960 km.
“To umožní Izraeli vystřelit rakety Šíp (Hec, Arrow) dostatečně včas, aby dokázaly zničit potenciální přilétající íránský Šaháb-3 během méně než 6 minut, což je zhruba uprostřed letové doby íránských střel…” říká Peter Bachrach, penzionovaný poplukovník izraelské armády z Haify.
Proč by nemohl v Izraeli postavený americký radar nahradit ten českobrdský a polské pershingy izraelské rakety Arrow? Stejně se zbraně jen vyrobí v USA a mozek do nich vkládají až Židé v Izraeli. A když by Izrael podepsal Ženevskou konvenci o lidských právech byla by izraelská ruka v rukávu NATO na to tata…
Izrael má přece suverénně nejlepší vojenskou techniku a vybavení armády široko daleko. Dlouho očekávaný pětiletý plán „nových a vylepšených“ izraelských obranných sil byl v polovině roku 2007 představen náčelníkem generálního štábu Gabi Aškenazim.
Peníze budou dány k dispozici protiraketovému obrannému systému Šíp (hebrejsky Til Hec, anglicky Arrow), který má zasáhnout nepřátelskou raketu v úvodní části trajektorie jejího letu, čímž má být zvýšena úspěšnost obrany.
Systém Železná kopule, vyvíjený zbrojovkou Rafael (Správa vývoje zbraní Rafael, Rafael Armament Development Authority), bude také nadále podporován. Pozemní jednotky dostanou velmi potřebné modernější zbraně, lépe chráněné obrněné transportéry a více tanků s vylepšenými systémy obrany před protitankovými raketami.
Podle plánu budou vyráběny obrněné transportéry Tygr na podvozcích izraelských tanků Merkava, namísto současných transportérů Achzarit, které poskytují menší ochranu převáženým vojákům. Dále budou dodány také tanky Merkava Mk IV, které jsou páteří izraelských tankových jednotek.
Také vzdušné síly budou omlazeny, a to novými „neviditelnými“ (stealth) letouny F-35 Joint Strike Fighter, které vyrábí americká zbrojovka Lockheed Martin v ceně 50 až 60 milionů dolarů (více než 1 až 1,2 miliardy českých korun) za kus.
Pro námořnictvo budou nakoupeny nové bitevní lodě a protiraketové obranné systémy Barak, které jsou schopné zasáhnout vysoko letící rakety a jiné střely. Také budou od Lockheed Martin zakoupena dvě nové pobřežní bojové lodi Littoral Combat Ships.
Cena jedné takové lodi činí 250 milionů dolarů (více než 5 miliard korun). Jedná se o nejmodernější raketovou loď na světě, určenou k vojenským operacím u pobřeží a k přepravě zvláštních jednotek, pěchoty, středně velkých vozidel a dvou vrtulníků.
Projekt by měl být částečně financován z vojenské pomoci USA a částečně také z již schválených financí pro izraelské vzdušné síly.
Tady by se hodily a mnohonásobně vyplatily rovněž fondy z kasy NATO. Lze ještě zvažovat, jestli slova paní ministryně vycházejí z jejích mozkových závitů, či jestli není jejich autorem třeba nějaký islámský muftí nebo ajatoláh…
Alláhu akbar…




16 reakce na “Proč může být v NATO Turecko a ne Izrael…?”
Dokud budou u nás řídit tak důležitý rezort jako je ministerstvo obrany jen z volebních výsledků a následných politických dohod dosazení neználkové, i když, který rezort důležitý není a až snad na dvě výjimky je řídí právě takoví neodborníci jako je paní Parkanová(…oni Vám však řeknou, že se na svých úřadech obklopují zdatnými odborníky, které oni jen manažují. Ovšem i taková argumentace je k pláči. K smíchu ještě více je pak výrok z řad minulé politické garnitury, že je snad lépe, když vojáky řídí civilista.), tedy, pokud budou řídit neználkové, běda takovým rezortům, dvakrát běda takové vládě a třikrát té zemi, kde taková vláda vládne. Navíc, pokud budou Česku vládnout koalice, vlády ústupků a tedy i dílny legislativních slepenců, které ještě “odborně” vylepší páni poslanci, pak cesta bude mnohem delší a problémovější než by mohla být. Proto jsem pro změnu volebního systému, změnu Ústavy ČR v tomto smyslu, prostě, dejme vždy na volební období odpovědnost pravici či levici, ovšem bez komunistů, stále do ruda rozpálených soudruhů a zelených potížistů, největších oponentů a molů zdravého kabátu životního prostředí, tedy stran, které brzdí pokrok. I když lidovci také furt nevědí kam patří a podle vůdce (Kalousek vpravo, Svoboda vlevo apod.) se přidávají k pravicové či levicové straně. A po konci volebného období zhodnoťme takovou vládu vystavme jí účet STOP či DÁLE. Ale, to jsem se, Břeťo, dostal již od jádra pudla Tvého článku. Myslím však, že nikoliv až tak daleko.
I já jsem pro vstup Izraele do NATO. A Ukrajinou bych až tak zatím Rusko nepokoušel. Tam není ještě politická garnitura, která by to jen tak zkousla a nenašla si někde jinde nepříjemnou odvetu.
Zdravím Tě, parde!
Mirek
P.s.: již tu krev na meči louskám. Díky!
od chb v Bře 8, 2009
Doufám, že k tomu nepotřebuješ louskáček na kokosy. Jinak s tím Izraellem to má logiku, pokud chce NATO posílit a být fakt obranným štítem, Izrael jako hlavní kámoš USA by byl pro Alianci přínosem, což se nedá řít ani o Česku, či bankrotujícímu Maďarsku…
od obr v Bře 8, 2009
Když se Izrael nedostal do NATO za ery Bushe, neni žadna naděj,že se tak stane za ery Obamy.
A zda za nynějši situace Izrael skutečně dostane
ty letouny F-35 Joint Strike Fighter, je vic než
nepravděpodobnė…Škoda !
od conenorm v Bře 8, 2009
Neříkejme hop, dokud jsem nepřeskočili. Stačí, aby Izraelci podepsali Ženevskou konvenci o lidských právech. Jen jsem reagoval na slova expremiérra Zemana…
od obr v Bře 8, 2009
Turecko je v NATO, protože ho v době studené války potřebovali jako výspu proti zemím východního bloku (Turecko hraničilo se SSSR). Vsadím se, že v dnešní době už by ho za svého člena nepřijali.
A přičmoudlí Kurdové si svůj stát nezaslouží, protože si ho za celou svou historii nebyli schopni vytvořit.
od rx v Bře 8, 2009
Jak se vytváří stát? Viz Kosovo, Palestina, severní Irsko, Katalánsko, Abcházie, Osétie, Čečensko… Stačí snad lusknout prstem, abraka dabra a je tady stát…?
od obr v Bře 8, 2009
Ja si myslim, ze Parkanove krivdite. Rekla neco v tom smyslu, ze by si take prala aby byl Israel v NATO, ale ze to je nerealisticke. A v tom ma, bohuzel, pravdu. Do NATO se prijima jednomyslne a nekolik evropskych zemi nemuze s clenstvim Israele souhlasit kvuli svym muslimskym mensinam. Dovedu si predstavit, ze ve Francii by takove rozhodnuti zpusobilo nepokoje v predmestich (pozary, utoky na policii, atd.) a vazne problemy pro vladni stranu v pristich volbach. Vzdyt jen konference mezi Israelem a EU (planovana Ceskem na jaro) musela byt zrusena. A ve Francii je porad napadana, napr, ucast Israele v soutezi Eurovize.
I ono oznaceni “jestrab” bylo, zda se mi, spise pouzito v pozitivnim smyslu. Parkanova to take pozdeji upresnila, s tim, ze jestrabi jsou uzitecni. Vcelku si myslim, ze Parkanova se Zemanem meli zhruba stejny nazor. parkanova pouze brala v uvahu skutecny stav evropske politiky.
od Julius v Bře 9, 2009
Souhlasím. Bylo to jen takové virtuální povzdechnutí, jak by to bylo fajn, kdyby byl Izrael v NATO, čímž by se podle jejích statutu mohla zúčastnit obrany židovského státu, když by ho napadl některé jiný stát. Samozřejmě, že by, jak říkáte, nesouhlasily Francie, Německo i Británie, jimž muslimské minority dělají problémy už dnes.
od obr v Bře 9, 2009
Víte, pane Julie, Vaše argumenty nelze bagatelizovat. Vzpomínám si však při této příležitosti, co mi svého času pravil můj otec: “…naše zemička (nemyslel Československo) bude jednou ohrožována přelidněním a muslimským fanatismem…”. Jak daleko či blízko byl od pravdy v současném světě, nechť posoudí každý sám odborně či laicky. Vaše obava před muslimskými menšinami v některých evropských zemích dává mému otci za pravdu. Zdaleka totiž nejste sám, kdo se na ně takto dívá, obává se jich. Jde nejen o politický názor vládnoucích garnitur takových zemí. Než muslimská rozpínavost a fanatická urputnost ve své pravdě víry nabyde v Evropě vrchu, je třeba, domnívám se, postavit za svou pravdu, zatím tedy evropské většiny. Někdo se může zeptat proč. Nuže proto, že Evropa má za sebou své tradice kulturní atd., nebudu nosit dříví do lesa. Přitom Vás ujišťuji, pane Julie, že si uvědomuji, že svět je multikulturní a kultury se stále více prolínají. Identita národní a za čas i evropská se poznenáhlu rozplyne před očima i přes hlasitá prohlášení a ujišťování o opaku představitelů Evropské unie, která stejně vznikla a stále více se profiluje jako “hospodářská protiváha” Číny a na druhé straně USA. K tomu šarády Eura vůči dolaru, no nechme to být, ať nezabřednu do jiné kaše. Politická obezřetnost by však přece jen měla velet, spojit nejen evropské síly a co nejdříve podnikat politické kroky, jeden za druhým bez polevení, aby Izrael v NATO byl. S ním čelit hrozbám z Iránu a širšího muslimského regionu kolem něj by, podle mého názoru, bylo rozhodně snadnější. Prohlasovat takové rozhodnutí bude s postupujícím časem stále obtížnější. Dnes se ukazuje (přes vzetí do úvahy poznámku pana “rx”
o důvodu přijetí Turecka do NATO), přes to, že Izrael členem NATO není, že právě on by v tomto obranném seskupení, jak v současné době, ale i v budoucnu nejméně příštího desetiletí, hrál větší roli, jak politickou, tak z hlediska vojenské strategie, kdyby členem byl. A nakonec, mi dovolte, pane Julie, říci, že moudrý člověk nechce potírat muslimskou pravdu. Ten, v kterého věříme, ať křesťané, muslimové a další lidé ve víře, je jeden. Nikdo nám však nemůže a nesmí upírat právo, jak věřit a svou víru realizovat. Doporučuji Vám, pokud jste tak již neučinil, přečtěte si Korán. Nebezpečí muslimského výkladu džihádu, práva šári´a, a dalších skutečností v souvislosti s nastudováním a pochopením této knihy víry, domnívám se, Vám takříkajíc zhmotní před očima, nabude reálných podob. Denně je vidíte v TV, čtete v tisku. Prosím, neberte má slova jako poučování či mentorování. Chci jen přidat konkrétní slovo na misku vah argumentů Břeti Olšera.
Zdravím Vás oba, a také pana Hugouše z Lipek, který mi po tomhle asi pošle klubko.
Mirek
od chb v Bře 9, 2009
Pane Mirku,
takrka uplne s vami souhlasim. Ta vyhrada se tyka toho, “ve ktereho verime” - jsem ateista a neverim v nej. Ale povazuji se za “krestanskeho ateistu” a jsem presvedcen, ze nase civilizace je zalozena na krestansko-zidovskych zakladech (spolu s antickymi a euro-pohanskymi zaklady). Pokud na to zapomeneme, zanikneme.
S Vasim nazorem na islam plne souhlasim, Koran jsem cetl (ne cely, to bych nezvladl). Muzete si precist, co jsem pred casem o Islamu (a jeho srovnani s Krestanstvim) napsal:
http://hrivnac.free.fr/wordpress/?p=474
http://hrivnac.free.fr/wordpress/?p=133
Uplne souhlasim s tim, ze by se Israel mel stat clenem NATO a EU. Nejen, ze by mohl potrebovat nasi pomoc, ale dnes spise on pomaha nam. My ve skutecnosti spise pomahame nepratelum Israele. Na raketach Al Quassam by mohlo byt napsano “sponzorovano Evropu”, “tady pracuji Evropske dane”.
Ziju ve Francii a uvedomuji si, ze Israelske clenstvi v NATO/EU je v soucasne dobe proste nepruchodne. Dnes zde zije cca 10% muslimu. K nim se prida velka cast levice, v jejiz ideologii muslimove nahradili nekdejsi proletariat. A pak se prihlasi cast extremni antisemitske pravice (dnes se nerika antisemitske, ale antisionisticke, ale je to totez). V celku dostanete mozna 20-30% lidi (volicu), kteri jsou agresivne protiisraelsti. Cast z nich je ochotna pustit se do nasilnosti. Urcite jste videl zabery z demonstraci evropskeho fan-klubu Hamasu. To nebyli jen muslimove. Aktivne se zucastnila hnuti, jako “Liga Revolucnich Komunistu”, “Nova Antikapitalisticka Strana” nebo “Delnicky Boj”. A to jsou ve Francii pomerne vazene strany. Tady jsem o tom napsal malou poznamku:
http://hrivnac.free.fr/wordpress/?p=663
Bojim se, ze v Anglii to bude jeste horsi. Francie ma prece jen relativni stesti a imigraci z te civilizovanejsi casti muslimskeho sveta. Ve Francii chodi muslimky maximalne v satku, casto nadherne barevnem. V nekterych Londynskych ctvrtich clovek zenskou tvar neuvidi - jen cerne hidzaby.
Musime pracovat na tom, aby se situace zmenila. K tomu se musime spojit s ostatnimi:
1) S evropany, kteri si nebezpeci uvedomuji. G.Wildersem apod.
2) S Islamskymi “odpadliky”, jako Wafa Sultan nebo Ayaan Hirsi Ali. Z pochopitelnych duvodu se jedna velice casto o zeny. Tady jsem dal napriklad fotky ze setkani s Ayaan v Parizi:
http://hrivnac.free.fr/wordpress/?p=102
3) Velice duleziti spojenci jsou kupodivu pristehovalci z nemuslimskych Africkych zemi. Oni Islam znaji z vlastni zkusenosti. Casto nebyli posislamsteni aby mohli byt zotroceni. Muslim totiz nemuze byt otrokem, krestan ano. Tito pristehovalci se take podstatne snaze integruji. Pochazeji sice z uplne jine spolecnosti, ale maji v Evrope zachytny bod - krestanstvi. A ten jim umoznuje zahajit proces integrace.
od Julius v Bře 9, 2009
Pánové, nenechte se rušit. Vaše diskuze je skvělá a obohacující. Děláte čest mému blogu. Děkuji. BO
od obr v Bře 9, 2009
Pane Julie, díky za odpověď, je pro mne přínosná. Budu rád, když se na píně Olšerově blogu budeme dále setkávat. Břeťo, tobě díky za otevření diskuse k tomuto problému, který mne, jak víš, zajímá již několik desetiletí.
Pánové, zdravím Vás!
Mirek
od chb v Bře 10, 2009
Vše co tu je psano je prvda z 50%.Evropane zapomeli na 19 stol.Rozpad Osmanske rise-zapadni velmoci naporcovali TR a meli svoje zajmi.Ale dekujeme Ataturkovi(Mustafa Kemal Ataturk),za osvobozeni a stvoreni moderne Turecke rep.To cose deje dnes v TR,je politika zapadu.Nekteři si misli že dokažou porazit(ekonomicky,politicky atd.)Turecko.Nedokažete to,musite se smiřit-jsme velky(58 mil.bez kurdu),mame velkou armadu a jsme socasti Evropske dejiny.To nikdo nezmeni,proste jsme tady jako každi z Vas.Dnes krestane mluvi proti muslimum.Je tu otazka.PROČ JE TOMU TAK???
Zapominate na dejiny lidstva-INKOVE,PERUANSKE ZLATO,KŘIŽACKE TAŽENI,MAYSKA CIVILIZACE,INSKA ŘIŠE,muzu pokračovat dal až do upaleni Jana HUSA-6.07.1415 KOSTNICE.Jsem proti naboženske nasili vseho druhu-v jmeno Boha bylo zabito dost životu.(((((musime otestovat zbrane a ukazak soupeři že jsme NEJ,a potrebujem valky-hlavne když to nemame doma-ZATIM ??????))))))
od Mehmet Ali Kurt v Dub 4, 2009
Myslím si, že té pravdy mám o něco víc než pouze 50 procent, ale v zásadě s Vámi souhlasím. Války musí být, zvláště, když jsou někde daleko za oceánem a my máme možnost si tam vyzkoušet nové zbraně a dát vydělat zbrojařům. Bohužel, trvalo mi dlouho, než jsem pochopil, že to krvelačné motto: Chceš-li mír, chystej válku! má svoji tragickou logiku.
od olser v Dub 4, 2009
Děkuji panu chb za vzpomínku mé osoby.Klubíčko už neposílám.Své jednoznačné názory,ze kterých nehodlám ustupovat,zde nemíním už presentovat.Blog budu číst i nadále.Pozdrav panu chb a BO.
od hugous.z.lipek v Dub 4, 2009
Naopak, Vaše jednoznačné názory jsou ideální pro plnohodnotnou diskuzi, klubíčko sem, klubíčko tam. My jsme prostě s chb jen veselé kopy…
od olser v Dub 4, 2009