„…V těchto dnech plni stránky tištěných médii, internetu a různých diskusních webů včetně mezilidské diskuse, komentářů a názorů na rozhodnutí saúdskoarabského soudu ohledně odsouzení hromadně znásilněné dívky k trestu vězení a bičování. Většina diskusí se stáčí spíše k lacinému odsuzování arabské společnosti, případně islámu, bez touhy po poznáni souvislosti a podstaty celého případu…“

Takže někdo popíše jednání soudu, který odsoudil k bičování a věznění znásilněnou dívku a dopustí se laciného odsuzování arabské společnosti a islámu…? Co se tedy „laciného“ přihodilo?

Dívka a její přítel byli přepadeni sedmičlenným gangem krátce poté, co se setkali. Mladík byl po potyčce propuštěn, ale dívka byla poté gangem čtrnáctkrát znásilněna

Soud na východě Saudské Arábie přehodnotil svůj rozsudek trestu devatenáctileté dívky, známé pouze jako “dívka z al-Qatif”, a jejího přítele poté, co se dívka a její právní zástupce odvolali proti původnímu rozsudku.

Oba byli obviněni na základě provinění khilwa, vycházejícího z muslimského práva šari´a za to, že se jako osoby rozdílného pohlaví sešly samy v soukromí automobilu, aniž by byly v beprostředním příbuzenském vztahu. Rozsudek byl pro dívku z původních 90 ran bičem zvýšen na 200 ran a 6 měsíců žaláře.

A jak to bylo „neskandálně“ vysvětleno?

„…Náboženství (islám) v této politické hře saúdskoarabské diktatury hraje jen roli prostředku ne cíle, mimo to podle ortodoxního výkladu islámu je za znásilnění trest smrti, proč tedy saúdskoarabský soud udělil před medializací případu násilníkům jen pár měsíců vězení? Nebylo to snad proto, že byli příbuzní členů saúdskoarabské vládnoucí kliky…?“

A další „nelaciné“ zdůvodnění…?

„…Saúdskoarabská diktatura k svému přežiti potřebuje podporu extremistů a ne demokratů nebo humanistů. Západní vlády jsou si toho vědomé a proto kromě veřejných proklamací nic neučiní, aby pomohly nejen této odsouzené dívce, ale i lidem usilujícím o demokracii nebo trpícím v Saudské Arábii….“

Konec citace. Jen douška z mé klávesnice: Podle islámského práva „šari´a“ nemá znásilněná žena často prakticky šanci se dobrat u soudu zastání, ale v řadě případů dokonce její pokus o obvinění násilníka skončil jejím uvězněním a popravou.

„Pouze Alláh sám má právo k povolením a zákazům“, říká se v knize „Povolené a zakázané v islámu (Al-Halál wal Harám fil Islam), kterou vydala Islámská nadace v Praze.

Naštěstí mám důvěryhodný zdroj informací přímo z Rijádu. Osmatřicetiletý Martin Růžička pochází z Aše, v roce 1995 odešel do Prahy, kde absolvoval kurz Osobního asistenta pro tělesně a mentálně postižené.

Jako sanitář v Domově důchodců na Solinově ulici v Praze 6 vystudoval večerní zdravotní školu a začal pracovat v Psychiatrické léčebně v Bohnicích, poté ve Všeobecné fakultní nemocnici v Praze a v Léčebně pro dlouhodobě nemocné.

Absolvoval též kurz znakové řeči a jako osobní asistent působil u Pražské organizace vozíčkářů. V USA působil 18 měsíců jako asistent mentálně postižených ve společnosti North Shore Arc v Danvers, stát Massachussetts.

Po návratu do Česka byl zdravotním bratrem na oddělení hemodialýzy v nemocnici na Strahově – VFN a před odletem do Saúdské Arábie praktikoval na hemodialyzačním oddělení firmy B-Braun v pražských Nuslích.

Pak zamířil do Saúdské Arábie, kde pracoval přes dva roky v rijádské nemocnici Sultan bin Abdulaziz Humanitarian City, kde sloužil jako zdravotní bratr na dětském oddělení…

„Pri jedné příležitosti se mi svěřila sitter, dívka z Indonésie, jež byla na pokoji s matkou léčeného chlapce, která též jako opatrovnice caregiveri o své dítě pečovala. Dívka se mi s pláčem svěřila, že za celých sedm měsíců neviděla žádné peníze a pas jí byl odebrán hned po příjezdu k rodině. Plakala a řekla, že byla právě zbita, což se podle jejích slov děje velmi často…“ říká Martin Růžička.

Vzhledem k tomu, že chudá dívka z Indonézie je pro Saúdy méně než pes, nikdo by ji to nevěřil, kdyby si stěžovala. Jednou však byl Martin Růžička svědkem, jak mentálně postižený syn udeřil svou opatrovatelku do tváře.

„Saúdi jsou hrozně namyšlení. Co pro ně znamená chudá asijská dívka. Mají přece Mekku a Medinu, nejsvětější místa islámu, kdo je víc…?“ pokrčí rameny Martin Růžička.

Slovo „šarí´a“ je vykládáno jako „přítomnost Boží vůle“. Původní význam byl „cesta k napajedlu“… Ročně je v Islámské republice Írán popraveno většinou v jejím jménu asi 170 osob.

Jak se tak dívám, nekvete sice jíva, ale další skandalizace islámu. Já nevím, kde se to ve mně bere, že přináším všem muslimům jen laciná a nepravdivá fakta…