„Dementujte to, co jste včera vysílal. To může ublížit spoustě lidí,“ požadoval slavný umělec David Černý kvůli obavám, že vyvolá teroristické útoky kvůli jeho Enropě…

16. Květen, 2019 – 18:42

Oslavou českého členství v EU mělo být „plastelinové dílo sochaře“ Černého zvaného Enropa. Nyní pár vzpomínek pamětníka Ondřeje Housky: „Tady je David Černý,“ ozvalo se mi jednoho rána v telefonu. „Dementujte to, co jste včera vysílal. To může ublížit spoustě lidí,“ požadoval slavný umělec.

Byl dost rozrušený. „Pane Černý, to jste si měl včas uvědomit sám,“ zněla odpověď. „Černý mi volal kvůli dnes už legendární plastice Enropa. Konkrétně kvůli obavám, že vyvolá teroristické útoky…“ říkal Ondřej Houska v HN.

„Byl leden roku 2009 a já tehdy pracoval jako zpravodaj Českého rozhlasu v Bruselu. Den předtím jsme s kolegou z ČTK Michalem Půrem vydali zprávu, že Enropa, kterou Česko v Bruselu s velkou slávou prezentovalo jako oficiální výzdobu svého právě začínajícího předsednictví Evropské unie, je podvod. Enropa se následně stala jedním z momentů, s nímž si zbytek Evropy spojuje celou dobu českého členství v EU. Od českého vstupu do unie uplyne přesně 15 let…“Výsledek obrázku pro entropA RAKOUSKO

Černý tehdy oklamal české úřady, když jim namluvil, že plastika je dílem 27 umělců. Původně tvrdil, že každou zemi na Enropě zpodobnil její vlastní státní příslušník. Stačilo ale zadat do internetového vyhledávače jména údajných autorů a hned bylo jasné, že nikdo z nich neexistuje. Jak je dnes dobře známo, jediným autorem byl ve skutečnosti sám Černý.

Nejlepší karikaturou na kontroverzní plastice Enropa je ztvárnění Rakouska jako zelené louky se čtyřmi věžemi atomové elektrárny. V anketě o tom rozhodli čtenáři iDNES.cz. Enropa Davida Černého odvážně zachycuje národní stereotypy zemí EU. Díky tomu se stala terčem vášnivých debat napříč celou Evropou.Výsledek obrázku pro entropA dánsko mohAMED

Těsně za vítězným Rakouskem skončilo Dánsko, které symbolizuje stavebnice lego. Podle některých názorů ale složení lega není náhodné a zobrazuje karikaturu Mohameda s roznětkou v turbanu. Právě karikatury proroka otištěné v dánském tisku vyvolaly násilné demonstrace muslimů po celém světě.  https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/anketa-atomove-rakousko-je-nejlepsi-karikaturou-ze-skladacky-entropa.A090122_144651_domaci_bar

David Černý však moc dobře ví, že by jinde než v Česku se svým skandálním uměním nepochodil, ví, že duševně omezení havloidi jsou právě jen u nás, jinde by mu jeho zatuchlá pšenka nekvetla s jeho sochařskou nemohoucností, kdy močí na naši republiku ..

Těžko definovat nestoudnou lidskou bytost, která se může veřejně vyjádřit o hlavě státu, že je kreatura s řitním otvorem místo úst… A to jsou slušná slova ve srovnání s těmi, které na svém FB neomaleně zveřejnil… Je obdivuhodné, že jsou ještě média, která Černému dávají svůj prostor.

Bulváru se však nelze divit; potřebuje anální senzace a zhovadilosti za každou cenu. Nedávno se v jednom z nich opět projevil: Ze dvou set zákonodárců je prý ochoten se bavit jen se dvěma – s Karlem Schwarzenbergem a Petrem Gazdíkem.

V rozhovoru pro Seznam Zprávy tak sochař David Černý popisuje renomé České republiky – kvůli Zemanovi se podle něj naše země ocitla v bahně. Komu se to ale nelíbí, nezbývá mu, než se odstěhovat…. Tak proč tady Černý pořád smrdí…?

To je David Černý, který se říká sochař, jemuž ještě Václav Havel udělil Cenu Jindřicha Chalupeckého pro mladé výtvarné umělce do 35 let. Cena nese jméno předního českého teoretika a kritika výtvarného umění a literatury, esejisty a filosofa.

Byl zakladatelem Skupiny 42, jehož členy byli mj. spisovatel Ivan Blatný, básník Josef Kainar, malíř Kamil Lhoták či národní umělec Karel Souček a další jedineční kumštýři

Kdoví, jak by tito slovutní umělci reagovali na dryáčnické hulvátství Davida Černého, který jako držitel Ceny Chalupeckého svými vulgaritami urazil jeho odkaz; ostatně posuďte sami jeho urážky hlavy státu:

„Zamrdaná zkurvená kupa hoven a sraček na hradě, vytlemený prasečí držky, ať už konečně chcípnou v ošklivejch a táhlejch bolestech. Zmrdi smradlavý, zkurvysyni vyjebaný, tupý debilové. I s tou bandou kreténů čuráckejch, co to navrhujou. Do nejhlubší prdele s váma, vy hovnožrouti!“

Je to prazvláštní, že ho za to facebook neblokuje jako mě; asi proto, že není proruský a pročínský a prezidentu Zemanovi naopak píše své psychopatické vzkazy… Trestné jsou přece také činy individuí s nezvladatelně narušenou psychikou…. A Černý s krutě deformovanou myslí mezi ně samozřejmě patří….Černého dílo s názvem Žralok.

Černého dílo s názvem Žralok. Foto: René Volfík

Saddám Husajn plovoucí ve formaldehydu s oprátkou kolem krku se svázanýma rukama…To vše David Černý vystavil v německé galerii NordArt, vedle níž byl uprchlický tábor… Pak přišla policie a své dílo musel odstranit. Proč…?

Jakákoliv forma nenávisti končí životní prohrou; za vším lze hledat v takových případech velký mindrák z dětství, v mnoha případech zaviněný sexuálním zneužíváním blízkým příbuzným, proto se těžce vyrovnává s výchovnou zanedbaností, což ho přivedlo až k nejvyššímu stupni sociální degradace.

Vzrušuje ho, když může po sobě číst, co napíše, vlastně vyzvrací ze svého nitra, aby bylo v jeho „alejích zase nablito“… Negramotný člověk má strach z autority a sklony hledat si populistického vůdce, který ho jako idol povede, nebo obráceně, kterého naopak může beztrestně vulgárně urážet…

V roce 2000 odmítl Černý převzít cenu Jindřicha Chalupeckého v Národní galerii do doby, dokud z jejího vedení Milan Knížák neodejde. Ten ho nechal po sporu o instalaci jeho díla vyvést a ocenění Černému následně předal pravdoláskový prezident Václav Havel na chodníku před Veletržním palácem.Výsledek obrázku pro FOTO HAVEL ČERNÝ

Holt, svůj ke svému…

Na otázku položenou Černému, proč ho Knížák nechal vyvést, „umělec“ odpověděl: „Protože je to čurák… Nafoukanej, kriploidní čurák… To je úplně jednoduchý, ne? To přece víme všichni…“ Černý se o Knížákovi vulgárně vyjadřoval v dokumentu ČT.

Knížák po něm žádal odškodnění ve výši 150.000 korun a po televizi půl milionu… Nakonec musel zaplati 100 tisíc plus 53 tisíce za Knížákovy soudní výlohy…  U ČT stačila jen omluva.  „Umělec“ to nechápal; je přece svoboda slova, nebo snad ne…?

Od toho, co je uvnitř, se pro jistotu distancujeme. Foto Günter Bartoš • Autor: Respekt

David Černý přesto exhibuje, co nejčastěji. V roce 2003 pro pražskou galerii Futura ve smíchovské Holečkově ulici dokončil kontroverzní plastiku.

Kdo vylezl po žebřících do řitního otvoru předkloněných soch, mohl na obrazovkách vidět dva lidi v maskách Václava Klause a Milana Knížáka. Jasný případ, kdy se mu v choré mysli evokuje vzpomínka na své výše vzpomínané zneužívání v dětství…

Pak to byla další Černého vzpomínka, kdy si za horkých nocí představovat velký ztopořený falus, pak vytvořil ruku se vztyčeným prostředníčkem, který z Vltavy ukazoval směrem k Pražskému hradu.

Čas ale oponou trhnul a chystala se velká sláva, od níž si nejvíc sliboval Saša Vondra, že si třeba srovná svůj pokřivený pohled na svět. Uvěřil sobě i podobně libovému frajerovi, co ze sebe též dělal, co není – Davidu Černému, vydávajícímu se za výtvarníka.

Domluvili se spolu na “sochařském” díle, co by oslavilo naše předsednictví EU, které mělo nejdražší audiovizuální ozvučení na světě, známé z Vondrovy kauzy zvané ProMoPro. Podepsali smlouvu o vytvoření Enropy, o níž David Černý původně tvrdil, že onu Enropu vytvoří umělci ze všech tenkrát 27 členských zemí Unie.

Nakonec se ukázalo, že autorem trapné slátaniny je on sám, s několika kolegy, ostrými hochy, kdy si realizoval další vzpomínku na své dětství, kdy si jen tak plácal něco z plastelíny. Stát za projekt zaplatil 1,9 milionu korun a za jeho půlroční pronájem v Bruselu měl dát Černému 1,2 milionu. Dalších 10,3 milionu korun pocházelo ze sponzorského daru Bakalovy těžařské společnosti NWR.

David šel prostě s kámoši z mokré čtvrti do hospody a domluvil s nimi při pivu, že to udělají úplně sami. Víc hlav, víc peněz, ale hlavně pro ně. Proč dělit miliony sedmadvaceti? Tedy podvod, kdy vytvořili falešný seznam evropských tvůrců, kteří o tom samozřejmě neměli ani zdání. Prostě v duchu českých podfukářů, kteří se řídí heslem: že se všechno smí a nic nemusí…

Vypadalo to prý slibně. V britském deníku Independent o nich psali a všechno jim “zbaštili i s navijákem”. Opsali jen vymyšlená jména autorů. Ti kluci, co spolu mluví, se prostě chtěli podívat do Bruselu, aby tam završili svoji taškařici za cizí prachy. Ovšem, co by se stalo, kdyby se neozvala dánská výtvarnice, jež byla uvedena mezi sedmadvaceti umělci, co se měli na výrobě Enropy podílet, která prohlásila, že s tím nemá nic společného a že se o této nepovedené taškařici dozvěděla až z médií…?

Třeba si „černý“ Černý myslel, že zbohatne, když infikuje Evropskou Unii českou švejkovinou. Na nečekané odhalení podvodu Úřad vlády ČR reagoval prohlášením, že umělec vládu podvedl. Ministři kultury EU chtěli na jaře 2009 vědět, kdo je autorem „ostudně proslavené“ provokativní plastiky Enropa.Výsledek obrázku pro foto enropa bulharské záchodky david černý

Součást Enropy výtvarníka Davida Černého zobrazovalo Bulharsko urážlivě vyplněné tureckými „šlapkovými“ záchody…

Nechali proto na svou pražskou konferenci pozvat jejího tvůrce – výtvarníka Davida Černého, a ten je nezklamal. V hlasitém komentáři před mnoha přihlížejícími znectil prezidenta Václava Klause; prostě mindrák z autorit… ”Co jsou moje bulharské záchody ve srovnání s tím hajzlem, co máme na Hradě,” řekl před svědky Černý…

Pak přišla ostuda, trapasy, stížnosti a omluvy. Až se virtuální umělec a hochštapler rozhodl, že s tehdejší Fischerovou vládou nemá nic společného a skládačku, podobající se plastelínové práci žáčka ZUČ a zachycující urážlivě symboly všech zemí sedmadvacítky, rozebere už 11. května téhož roku místo stanoveného konce června 2009.

A další veledílo? Stačilo koupit doubledecker“ – dvoupatrový londýnský bus z roku 1957 od nizozemského majitele a jednomu ze symbolů britské metropole přimontovat dvě obří paže, přidat elektrický motor, funění a hekání ze zvukového záznamu, evokující prý mj. též sportovní úsilí, a na světě bylo „umění“ – česká šestitunová atrakce pro letní olympijské hry v Londýně.

Milan Knížák tvrdl, že klikující autobus by se určitě hodil pro Matějskou pouť a navrhuje tímto rodině Kočků, či jiným významným kolotočářům, aby tuto pouťovou atrakci zařadili do svého arzenálu.

Díla Davida Černého jsou vždy jen honba za popularitou celebrity na jedno použití a posedlost udělat něco skandálního a hlavně hodně viditelného. V duchu rčení: Světská sláva, polní tráva. A ještě vytunelovat spoustu prachů. Při vzpomínce na skutečné umění, které reprezentovalo na světových výstavách Expo české umělce, je třeba považovat toto děti děsící monstrum Černého za ostudnou českou švejkovinu, kterou prý koupil Andrej Babiš za devět milionů. Ovšem omyl…

Proč nechal Andreje Babiše zaplatit svůj klikující autobus? Sice k němu nemá autorská práva, ale postavil si ho hned vedle Agrofertu… Babiš si však od Černého nikdy nic nekoupil, jen zaplatil firmě, která ten „autobus“ vyráběla. Ano, zaplatil za výrobu, takže nevlastní umělecké dílo, nýbrž jen jako fyzický substrakt…

Zesměšňující růžová barva na tanku, který byl symbolem osvobození Prahy, byla také z dílny pošuka Černého; tuto natěračskou zakázku snad už ale zvládl docela sám…

Nedokáži si představit, že by si da Vinci zadal malbu Mony Lisy či Myslbek výrobu sousoší Přemysl a Libuše, nebo že by Kainar někomu určil téma svých básní a nechal si na zakázku vyprodukovat třeba Český sen…

Před Babišem mu za podvod s Enropou zase zaplatil ze státní kasy exministr obrany Vondra. Kdo to je dnes, co dá peníze daňových poplatníků za tuto ostudu Česku, jež se naštěstí chlubí i skutečnými kumštýři – Janem Zrzavým, Špálou, či Myslbekem a dalšími osobnostmi.

Mám skvělý nápad pro Davida Černého, jemuž právě dělám velkou reklamu, třebas negativní, někoho blaží i taková; o kom se nemluví, ten jakoby nežil. Což tak přemalovat místo sovětského tanku na růžovo Sochu svobody v New Yorku a znectít symbol symbolů. Tanky se už dneska nenosí a na rozdíl od Česka mají Spojené státy bezpočet volných míst ve svých věznicích, a komfortnějších než u nás…

Nyní resumé; za duševní retardací Davida Černého, trpícího navíc stihomamem, že je sochařem, může být mindrák z dětství, možná sexuální zneužívání, proto se těžce vyrovnává s výchovnou zanedbaností, což vyústilo až k nejvyššímu stupni sociální degradace.

Inu, proto už kvůli takovým nebezpečným psychopatům by měl opět vejít v platnost paragraf zákona, jenž praví: Kdo veřejně hanobí prezidenta republiky, ruší výkon jeho pravomoci a snižuje tak jeho vážnost, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok, peněžitým trestem nebo propadnutím věci…Vrátil by David Černý miliony, kdyby se na jeho podvod nepřišlo…?

Reklama:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *