Černý – Enropa…

1. Květen, 2017 – 19:30

Černý oklamal české úřady, když jim namluvil, že plastika Enropa je dílem 27 umělců. Původně tvrdil, že každou zemi na tomto plastelinovém „díle“ zpodobnil její vlastní státní příslušník; lež – neexistoval jen on.

Jak se do lesa volá, tak se z něho ozývá. Lze věřit někomu, kdo celý život je podváděl? Výtvarníka Davida Černého, který měl být jedním z hlavních řečníků konference Revolution Is Not a Garden Party (Revoluce není zahradní slavnost), která se v neděli koná v Bruselu, nepustili v sobotu v Praze do letadla. Konference, spolupořádaná Českým centrem Brusel k 30. výročí převratných událostí roku 1989, se tak bude nejspíš muset obejít bez jeho přítomnosti. Černý tvrdí, že mu zaměstnanci společnosti Brussels Airlines zabránili v odletu bezdůvodně.

„Svévolně jsem nebyl vpuštěn do letadla bez jakéhokoli zdůvodnění. Zaměstnanci reagovali velmi arogantním způsobem, prý jsem byl pod vlivem alkoholu,“ řekl Novinkám Černý. Ten podle svých slov už dva roky abstinuje a nechal si vzápětí udělat krevní test v pražské fakultní nemocnici Motol na přítomnost alkoholu. Test ukázal negativní výsledek. „Je mi velmi líto, že na konferenci do Bruselu nedorazím, má tam být asi 500 lidí,“ dodal Černý.

Tak nevím, kdo má špatnou paměť; nic mu neříká Enropa, podvod podvodů? „Dementujte to, co jste včera vysílal. To může ublížit spoustě lidí,“ požadoval slavný umělec David Černý kvůli obavám, že vyvolá teroristické útoky kvůli jeho Enropě… Protože jeden stát na ní byl zobrazen jako muslim v turbanu…Výsledek obrázku pro entropA RAKOUSKO

Oslavou českého členství v EU mělo být plastelinové dílo „sochaře“ Černého zvaného Enropa. Nyní pár vzpomínek pamětníka Ondřeje Housky: „Tady je David Černý,“ ozvalo se mi jednoho rána v telefonu. „Dementujte to, co jste včera vysílal. To může ublížit spoustě lidí,“ požadoval slavný umělec. Byl dost rozrušený. „Pane Černý, to jste si měl včas uvědomit sám,“ zněla odpověď. Černý mi volal kvůli dnes už legendární plastice Enropa. Konkrétně kvůli obavám, že vyvolá teroristické útoky.

„Byl leden roku 2009 a já tehdy pracoval jako zpravodaj Českého rozhlasu v Bruselu. Den předtím jsme s kolegou z ČTK Michalem Půrem vydali zprávu, že Enropa, kterou Česko v Bruselu s velkou slávou prezentovalo jako oficiální výzdobu svého právě začínajícího předsednictví Evropské unie, je podvod. Enropa se následně stala jedním z momentů, s nímž si zbytek Evropy spojuje celou dobu českého členství v EU. Od českého vstupu do unie uplyne přesně 17 let…“

Černý tehdy oklamal české úřady, když jim namluvil, že plastika je dílem 27 umělců. Původně tvrdil, že každou zemi na Enropě zpodobnil její vlastní státní příslušník. Stačilo ale zadat do internetového vyhledávače jména údajných autorů a hned bylo jasné, že nikdo z nich neexistuje. Jak je dnes dobře známo, jediným autorem byl ve skutečnosti sám Černý.

Nejlepší karikaturou na kontroverzní plastice Enropa je ztvárnění Rakouska jak zelené louky se čtyřmi věžemi atomové elektrárny. V anketě o tom rozhodli čtenáři iDNES.cz. Enropa Davida Černého odvážně zachycuje národní stereotypy zemí EU. Díky tomu se stala terčem vášnivých debat napříč celou Evropou.https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/anketa-atomove-rakousko-je-nejlepsi-karikaturou-ze-skladacky-entropa.A090122_144651_domaci_bar

David Černý však moc dobře ví, že by jinde než v Česku se svým skandálním uměním nepochodil, ví, že duševně omezení havloidé jsou právě jen u nás, jinde by mu jeho zatuchlá pšenka nekvetla s jeho sochařskou nemohoucností, kdy močí na naši republiku. Těžko definovat nestoudnou lidskou bytost, která se může veřejně vyjádřit o hlavě státu, že je kreatura s řitním otvorem místo úst… A to jsou slušná slova ve srovnání s těmi, které na svém FB neomaleně zveřejnil… Je obdivuhodné, že jsou ještě média, která Černému dávají svůj prostor.

Bulváru se však nelze divit; potřebuje anální senzace a zhovadilosti za každou cenu. Nedávno se v jednom z nich opět projevil: Ze dvou set zákonodárců je prý ochoten se bavit jen se dvěma – s Karlem Schwarzenbergem a Petrem Gazdíkem. V rozhovoru pro Seznam Zprávy tak sochař David Černý popisuje renomé České republiky – kvůli Zemanovi se podle něj naše země ocitla v bahně. Komu se to ale nelíbí, nezbývá mu, než se odstěhovat.

To je David Černý, který se říká sochař, jemuž ještě Václav Havel udělil Cenu Jindřicha Chalupeckého pro mladé výtvarné umělce do 35 let. Cena nese jméno předního českého teoretika a kritika výtvarného umění a literatury, esejisty a filosofa.

Byl zakladatelem Skupiny 42, jehož členy byli mj. spisovatel Ivan Blatný, básník Josef Kainar, malíř Kamil Lhoták či národní umělec Karel Souček a další jedineční kumštýři. Kdoví, jak by tito slovutní umělci reagovali na dryáčnické hulvátství Davida Černého, který jako držitel Ceny Chalupeckého svými vulgaritami urazil jeho odkaz; ostatně posuďte sami jeho urážky hlavy státu:

„Zamrdaná zkurvená kupa hoven a sraček na hradě, vytlemený prasečí držky, ať už konečně chcípnou v ošklivejch a táhlejch bolestech. Zmrdi smradlavý, zkurvysyni vyjebaný, tupý debilové. I s tou bandou kreténů čuráckejch, co to navrhujou. Do nejhlubší prdele s váma, vy hovnožrouti!“

Je to prazvláštní, že ho za to Facebook neblokuje jako mě; asi proto, že není proruský a pročínský a prezidentu Zemanovi nepíše své psychopatické vzkazy… Trestné jsou přece také činy individuí s nezvladatelně narušenou psychikou…. A Černý s krutě deformovanou myslí mezi ně přece patří….Černého dílo s názvem Žralok.

Černého dílo s názvem Žralok. Foto: René Volfík

Saddám Husajn plovoucí ve formaldehydu s oprátkou kolem krku se svázanýma rukama…To vše David Černý vystavil v německé galerii NordArt, vedle níž byl uprchlický tábor… Pak přišla policie a své dílo musel odstranit. Proč…?Výsledek obrázku pro foto olser husajn

Jakákoliv forma nenávisti končí životní prohrou; za vším lze hledat v takových případech velký mindrák z dětství, v mnoha případech zaviněný sexuálním zneužíváním blízkým příbuzným, proto se těžce vyrovnává s výchovnou zanedbaností, což ho přivedlo až k nejvyššímu stupni sociální degradace. Vzrušuje ho, když může po sobě číst, co napíše, vlastně vyzvrací ze svého nitra, aby bylo v jeho „alejích zase nablito“… Negramotný člověk má strach z autority a sklony hledat si populistického vůdce, který ho jako idol povede, nebo obráceně, kterého naopak může beztrestně vulgárně urážet…

V roce 2000 odmítl Černý převzít cenu Jindřicha Chalupeckého v Národní galerii do doby, dokud z jejího vedení Milan Knížák neodejde. Ten ho nechal po sporu o instalaci jeho díla vyvést a ocenění Černému následně předal pravdoláskový prezident Václav Havel na chodníku před Veletržním palácem.Výsledek obrázku pro FOTO HAVEL ČERNÝ

Na otázku, proč Knížák nechal Černého vyvést, „umělec“ odpověděl: „Protože je to čurák… Nafoukanej, kriploidní čurák… To je úplně jednoduchý, ne? To přece víme všichni…“ Černý se o Knížákovi vulgárně vyjadřoval v dokumentu ČT. Knížák po něm žádal odškodnění ve výši 150.000 korun a po televizi půl milionu… Nakonec musel zaplati 100 tisíc plus 53 tisíce za Knížákovy soudní výlohy…  U ČT stačila jen omluva.  „Umělec“ to nechápal; je přece svoboda slova, nebo snad ne…?

Od toho, co je uvnitř, se pro jistotu distancujeme. Foto Günter Bartoš • Autor: Respekt

David Černý přesto exhibuje, co nejčastěji. V roce 2003 pro pražskou galerii Futura ve smíchovské Holečkově ulici dokončil kontroverzní plastiku. Kdo vylezl po žebřících do řitního otvoru předkloněných soch, mohl na obrazovkách vidět dva lidi v maskách Václava Klause a Milana Knížáka. Jasný případ, kdy se mu v choré mysli evokuje vzpomínka na své výše vzpomínané zneužívání v dětství…

Pak to byla další Černého vzpomínka, kdy si za horkých nocí představovat velký ztopořený falus, pak vytvořil ruku se vztyčeným prostředníčkem, který z Vltavy ukazoval směrem k Pražskému hradu.

Čas ale oponou trhnul a chystala se velká sláva, od níž si nejvíc sliboval Saša Vondra, že si třeba srovná svůj pokřivený pohled na svět. Uvěřil sobě i podobně libovému frajerovi, co ze sebe též dělal, co není – Davidu Černému, vydávajícímu se za výtvarníka. Domluvili se spolu na “sochařském” díle, co by oslavilo naše předsednictví EU, které mělo nejdražší audiovizuální ozvučení na světě, známé z Vondrovy kauzy zvané ProMoPro. Podepsali smlouvu o vytvoření Enropy, o níž David Černý původně tvrdil, že onu Enropu vytvoří umělci ze všech 27 členských zemí Unie.

Nakonec se ukázalo, že autorem trapné slátaniny je on sám, s několika kolegy, ostrými hochy, kdy si realizoval další vzpomínku na své dětství, kdy si jen tak plácal něco z plastelíny. Stát za projekt zaplatil 1,9 milionu korun a za jeho půlroční pronájem v Bruselu měl dát Černému 1,2 milionu. Dalších 10,3 milionu korun pocházelo ze sponzorského daru Bakalovy těžařské společnosti NWR.

David šel prostě s kámoši z mokré čtvrti do hospody a domluvil s nimi při pivu, že to udělají úplně sami. Víc hlav, víc peněz, ale hlavně pro ně. Proč dělit miliony sedmadvaceti? Tedy podvod, kdy vytvořili falešný seznam evropských tvůrců, kteří o tom samozřejmě neměli ani zdání. Prostě v duchu českých podfukářů, kteří se řídí heslem: že se všechno smí a nic nemusí…

Vypadalo to prý slibně. V britském deníku Independent o nich psali a všechno jim “zbaštili i s navijákem”. Opsali jen vymyšlená jména autorů. Ti kluci, co spolu mluví, se prostě chtěli podívat do Bruselu, aby tam završili svoji taškařici za cizí prachy. Ovšem, co by se stalo, kdyby se neozvala dánská výtvarnice, jež byla uvedena mezi sedmadvaceti umělci, co se měli na výrobě Enropy podílet, která prohlásila, že s tím nemá nic společného a že se o této nepovedené taškařici dozvěděla až z médií…?

Třeba si „černý“ Černý myslel, že zbohatne, když infikuje Evropskou Unii českou švejkovinou. Na nečekané odhalení podvodu Úřad vlády ČR reagoval prohlášením, že umělec vládu podvedl. Ministři kultury EU chtěli na jaře 2009 vědět, kdo je autorem „ostudně proslavené“ provokativní plastiky Enropa.Výsledek obrázku pro foto enropa bulharské záchodky david černý

Součást Enropy výtvarníka Davida Černého zobrazovalo Bulharsko urážlivě vyplněné tureckými „šlapkovými“ záchody…

Nechali proto na svou pražskou konferenci pozvat jejího tvůrce – výtvarníka Davida Černého, a ten je nezklamal. V hlasitém komentáři před mnoha přihlížejícími znectil prezidenta Václava Klause; prostě mindrák z autorit… ”Co jsou moje bulharské záchody ve srovnání s tím hajzlem, co máme na Hradě,” řekl před svědky Černý…

Pak přišla ostuda, trapasy, stížnosti a omluvy. Až se virtuální umělec a hochštapler rozhodl, že s tehdejší Fischerovou vládou nemá nic společného a skládačku, podobající se plastelínové práci žáčka ZUČ a zachycující urážlivě symboly všech zemí sedmadvacítky, rozebere už 11. května téhož roku místo stanoveného konce června 2009. Diví se dnes, že ho v Bruselu nechtějí ani cítit…?

Zesměšňující růžová barva na tanku, který byl symbolem osvobození Prahy, byla také z dílny pošuka Černého; tuto natěračskou zakázku snad už ale zvládl docela sám…

Nedokáži si představit, že by si da Vinci zadal malbu Mony Lisy či Myslbek výrobu sousoší Přemysl a Libuše, nebo že by Kainar někomu určil téma svých básní a nechal si na zakázku vyprodukovat třeba Český sen…

Za podvod s Enropou mu zaplatil ze státní kasy exministr obrany Vondra. Kdo to je dnes, co dá peníze daňových poplatníků za tuto ostudu Česku, jež se naštěstí chlubí i skutečnými kumštýři – Janem Zrzavým, Špálou, či Myslbekem a dalšími osobnostmi.

A můžeme se předvádět rovněž skutečnými uměleckými výtvory – Kinoautomatem (Expo 67 Montreal) či broušeným sklem (Dar vystavený v hale OSN) nebo Zlatou slzou (Expo 2010 Šanghaj – dílo propojující lidské slzy, jednu z mála kapalných látek, s níž se neobchoduje, zlato jako symbol emocí, moci i válek a smutku…)Zlatá slza, jeden z unikátních exponátů českého pavilonu na výstavě EXPO 2010 v Šanghaji, je v Ostravě.

Zlatá slza a její autor Federico Díaz, vizuální aktivista česko-argentinského původu, který žije a působí v Praze – osmdesáticentimetrovou slzu pokrývá vrstva 24karátového zlata… Díaz je rovněž čtyřnásobný finalista Ceny Jindřicha Chalupeckého…

Mám skvělý nápad pro Davida Černého, jemuž právě dělám velkou reklamu, třebas negativní, někoho blaží i taková; o kom se nemluví, ten jakoby nežil. Což tak přemalovat místo sovětského tanku na růžovo Sochu svobody v New Yorku a znectít symbol symbolů. Tanky se už dneska nenosí a na rozdíl od Česka mají Spojené státy bezpočet volných míst ve svých věznicích, a komfortnějších než u nás…

Nyní resumé; za duševní retardací Davida Černého, trpícího navíc stihomamem, že je sochařem, může být mindrák z dětství, možná sexuální zneužívání, proto se těžce vyrovnává s výchovnou zanedbaností, což vyústilo až k nejvyššímu stupni sociální degradace. Proto už kvůli takovým nebezpečným psychopatům by měl opět vejít v platnost paragraf zákona, jenž praví: Kdo veřejně hanobí prezidenta republiky, ruší výkon jeho pravomoci a snižuje tak jeho vážnost, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok, peněžitým trestem nebo propadnutím věci…

Inu, je možné věřit slovům Černého; o jaké lze mluvit o morálce u šílnce, co praví o prezidenbtu Zemanovi: „Zamrdaná zkurvená kupa hoven a sraček na hradě, vytlemený prasečí držky, ať už konečně chcípnou v ošklivejch a táhlejch bolestech. Zmrdi smradlavý, zkurvysyni vyjebaný, tupý debilové. I s tou bandou kreténů čuráckejch, co to navrhujou. Do nejhlubší prdele s váma, vy hovnožrouti!“ Kdopa je tady asi hovnožrout…?

Reklama:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *