Šabatová – Na jedné straně Evropy zůstalo Česko a s ním osamocená ombudsmanka Šabatová v hidžábu, proti ní soudné evropské státy, co nošení arabských pokrývek už zakázaly z bezpečnostních důvodů…

3. Srpen, 2016 – 9:15

Tak na jedné straně Evropy zůstalo Česko a s ním osamocená ombudsmanka Šabatová v hidžábu, proti ní soudné evropské státy, které nošení arabských pokrývek zakázaly. Snad se ale blýská na časy – Okamura s SPD a se souhlase premiéra Babiš chce také v Česku zavést zákazy nošení arabských pokrývek hlavy.

„Myslím, že by bylo dobré, kdyby i v České republice existoval podobný zákon. Jsme připraveni zhruba do půl roku podobný návrh předložit,“ řekl šéf poslanců KDU-ČSL Jan Bartošek. „Nové technologie k identifikaci potřebují tvář vidět v případě různých teroristických útoků. S tímhle krokem souhlasím, je to otázka bezpečnosti,“ dodal.Výsledek obrázku pro olser okamura

„My už to připravujeme přibližně dva měsíce. Naše advokátní kancelář na tom pracuje. Už jsme dostali odpověď od Parlamentního institutu. Nechali jsme si zanalyzovat legislativní stav v dalších zemích, teď jsem požádal ještě do toho zapracovat ten dánský model a máme v plánu předložit to během podzimu,“ řekl předseda SPD Tomio Okamura.  A s tímto zákonem by souhlasili premiér Babiš…

To vše byla odezva na nový fakt, že čerstvě je rovněž Dánsko šestou evropskou zemí, kde je zahalování obličeje na veřejnosti zakázáno a trestáno. Kde všude ještě zákaz platí? Prvním evropským státem, který vydal zákon zakazující nošení závojů a šátků, zahalujících obličej na veřejnosti byla v dubnu 2011 Francie. Ale již počátkem roku 2004 schválil francouzský parlament zákon, který zakázal okázalé nošení náboženských symbolů ve veřejných školách.Výsledek obrázku pro olser hidžáby dánsko

V Kodani bude zase klid a mír…? Snímek Břetislav Olšer

Teroristické útoky v Paříži či Nice udělaly své proto snaha zlepšení identifikace obličejů zejména u muslimek, které jako sebevražedné atentátnice vstoupily před časem do dějin globálního terorismu pojmenované arciteroristou Jásirem Arafatem jako šahídy… „Černé vdovy“ útočí na Rusko, Arafat jim říkal šahídy…

Tato právní úprava se ve Francii týkala i dalších náboženských symbolů, jako jsou jarmulky nebo velké kříže. Zákon vycházel z odluky církve od státu z roku 1905. V roce 2016 se také ve Francii začaly objevovat zákazy nošení burkin, tedy plavek, kterými muslimské ženy zahalují prakticky celé tělo včetně vlasů.

Druhou zemí, v níž je zakázáno na veřejných místech nosit závoje či šátky zahalující zcela či z velké části postavu, se v polovině roku 2011 stala Belgie. Podobné zákony byly ve stejném roce rovněž přijaty v Bulharsku a Lotyšsku. Výsledek obrázku pro olser šabatová

Madrid… Snímek Břetislav Olšer

Loni schválil rovněž rakouský parlament zákaz zahalování celé tváře na veřejnosti. Opatření, které vstoupilo v platnost v říjnu, bylo součástí „integračního balíčku“, který také konkretizovalo způsob začleňování žadatelů o azyl do rakouské společnosti a ztěžovalo agitaci ve prospěch šíření radikálních myšlenek.

Dánsko, kde od 1. srpna 2018 začal platit zákon zakazující zahalování obličeje na veřejnosti, se tak stala další evropskou zemí, která zakázala zahalování obličeje na veřejnosti. Ve Švýcarsku platí zákaz v některých regionech a městech. V roce 2016 rozdílem jednoho hlasu schválila švýcarská Národní rada zákaz nošení burek v celé zemi.Výsledek obrázku pro olser šabatová

Snímek Břetislav Olšer

Pozadu nezůstalo ani Nizozemsko; v roce 2016 přijala zákon zakazující zahalování tváře na veřejných místech, jako jsou školy, nemocnice a hromadná doprava, Druhá komora nizozemského parlamentu, První komora ho schválila letos v červnu a měl by pravděpodobně začít platit na počátku příštího roku. Také v Německu je částečně zakázáno nosit šátky a další náboženské symboly ve školách či na úřadech. Restrikce se týkají osmi ze 16 spolkových zemí a někde se vztahují i na jarmulky nebo kříže.

Zákon, který zakazuje nošení závojů a šátků zahalujících obličej ve školkách, školách a na univerzitách, schválil letos v červnu norský parlament, ve stejný měsíc schválil nizozemský parlament zákaz zahalování tváře ve školách, nemocnicích či v prostředcích hromadné dopravy, který začne platit od 1. ledna 2019.

Což tak paní Šabatová navštívit pařížský klub Bataclan: http://www.rukojmi.cz/clanky/6245-navrhuji-chorvatskemu-reziseru-oliveru-frljicovi-aby-se-svoji-uzasnou-hrou-nase-nasili-a-vase-nasili-zavital-do-parize-kde-by-v-klubu-bataclan-predvedl-inovovane-predstaveni-jak-prorok-mohamed-znasilnuje-pannu-mariiVýsledek obrázku pro olser hidžáby dánsko

V Itálii sice neexistuje specifické nařízení o nošení muslimského závoje, ale zákon z roku 1975, který je součástí předpisů na ochranu veřejného pořádku, zakazuje zakrývat si zcela tvář na veřejných místech. To platí jak pro závoj, tak pro motorkářskou helmu. Starostové z Ligy severu se v minulosti opírali o tento text, když ve svých obvodech zakazovali nošení burky, nikábu (závoj, které na rozdíl od burek nezahaluje oči) a burkini (muslimských plavek).

V Bosně, kde tvoří asi polovinu bosenského obyvatelstva muslimové, platí zákaz nošení hidžábu ve všech prostorách justičních orgánů. Zákaz nošení symbolů platí i pro jiná náboženství. Loni zakázaly výrobu, prodej a nošení burek například i úřady muslimského Maroka. Zdůvodnily to potřebou zvýšit bezpečnost v zemi.

Jen americká armáda naopak loni uvolnila předpisy týkající se uniforem. Nově například povoluje ženám nosit hidžáby, ovšem s podmínkou, že budou z nehořlavého materiálu. Stejně tak sikhové budou moci mít na hlavě turban a nechat si plnovous, což platí té v Kanadě.Výsledek obrázku pro olser hidžáby dánsko

Toronto… Snímek Břetislav Olšer

Problém dorazil i do ČR. Loni soudy zamítly požadavek somálské dívky, která se domáhala omluvy a 60.000 korun od pražské Střední zdravotnické školy kvůli údajnému zákazu nosit při vyučování muslimský šátek hidžáb. Sledovaný spor se přesunul k Nejvyššímu soudu. https://www.info.cz/svet/zahalovani-obliceje-kde-vsude-plati-zakaz-lavinu-odstartovala-francie-hidzab-se-resil-i-v-cesku-34994.html

Avšak v Turecku jsou Atatürkovy zákazy rušeny. Nošení šátků ve veřejných institucích bylo v zemi zakázáno v roce 1980 ve snaze omezit rostoucí vliv islámu. Od nástupu islámské Strany spravedlnosti a rozvoje (AKP) k moci v čele s Recepem Tayyipem Erdoganem se zákaz postupně rušil s poukazem na to, že jde o autoritářský pozůstatek minulosti. V posledních letech byl zákaz zrušen na školách a univerzitách, ve státní správě, v policii a armádě.Výsledek obrázku pro olser atatürk

Kdy tedy přijde na řadu likvidace připomínek na šéfa „kemalistů“ Mustafu Kemala Atatürka? Loni bylo v jižní části Turecka zásluhou Atatürka ještě hej. Vzpomínali jsme na Mustafu Kemala řečeného Atatürk – „Otec Turků“, zakladatele moderního Turecka, zemřel 10. listopadu 1938, v roce uzavření zrádné Mnichovské dohody a konce Masarykovy první republiky. Kemal dovolil ženám dle vlastního výběru, zda chtějí nosit hidžáb nebo ne; vedl též nesmiřitelný boj proti analfabetizmu, zavedl latinku, prosadil západní kalendář…Výsledek obrázku pro olser nikáby

Turečtí úředníci nedávno požadovali na Googlu, aby po celém světě blokoval videa porušující turecké zákony. Kromě tohoto serveru jde však o několik dalších menších webů, které jsou blokovány tureckou cenzurou v počtu až šest tisíc webů hlavně kvůli proti erdoganskému obsahu; jde především o weby s reklamou; “Nosím sice hidžáb, ale protože chci, ne že bych musela…” Jasná obhajoba v duchu Atatürka.

Turecký spisovatel Hamza Türkmen a anální srab tvrdí, že nevznikne nové Turecko, dokud bude v platnosti zákon posvěcující osobu Atatürka a omezující na tomto základě svobodu vyjadřování. Užití Atatürkových portrétů je v Turecku ještě i dnes nesmírně rozšířeno na školách, univerzitách, vládních institucích, veřejných náměstích a dokonce i v obchodech a někdejší nehynoucí vůdce je stále oslavován, velké množství pro-islámsky smýšlejících intelektuálů plně souhlasí s Türkmenovým názorem. Aby nebyli ve vězení, nebo odvoláni ze svých funkcí..?

Oriana o islámuIslám je moje prokletí od té doby, kdy se mně vysmívala ředitelka boloňské Galerie Egle Contiová. „Come e? Jaké to je, vědět, že nejsi nejlepší – il migliore  giornalista? Spisovatelka Oriana Fallaci dělala rozhovory snad se všemi politiky světa, neušel jí ani íránský ájatolláh Chomejní… Italka a buono…“

Bylo mně pětadvacet, byl jsem nesmrtelný a ješitný. Zuřil jsem… Nepomoho mi ani uklidňování malíře Karla Hofmana, který vystudoval římskou Akademii a u Egle vystavoval. Íránský ájatolláh Chomejní si totiž vyžádal, aby se Oriana Fallaci dostavila v tradičním čádoru.  A to by nesměla být drzá Oriana, aby se nezeptala, jak se plave v čádoru, když ho ženy na veřejnosti nesmějí odložit.

Chomejní se rozzuřil: „Co si islámské ženy oblékají, není vaše věc. Pokud si ho oblékat nechcete, nikdo vás k tomu nenutí. Islámské oblečení je jen pro hodnou a cudnou muslimskou ženu. Cudná muslimská žena nejsem, a tak hodlám ten stupidní středověký hadr právě teď sundat!“ řekla rázně novinářka, čádor ze sebe skutečně strhla a bylo po rozhovoru…

Žila pak v New Yorku a přestože trpěla rakovinou plic, vykouřila i tři balíčky cigaret denně. Před svou smrtí už ani nemohla polykat. Zemřít chtěla ve své rodné Florencii, kde ji dostihlo předvolání k soudu za hanobení islámu. Dne 15. září 2006 zemřela…

Kdy začnou Turci rušit Atatürkovy pomníky: http://www.rukojmi.cz/clanky/2163-kdy-po-antipuci-zvanem-erdoganuv-pud-sebezachovy-zacne-turecka-svoloc-nicit-pomniky-ataturka

Výsledek obrázku pro olser hidžáby dánsko

Novinářka Petra Procházková v Afghánistánu…

Paní Šabatová se opět mýlí, jen pro vysvětlení; na počátku potíží Zdravotní školy v Praze nešlo vůbec o šátky. Vše začalo v červnu 2013. Tehdy do školy přišly dvě dívky z imigrantských rodin a ptaly se na možnosti studia. Vše prý probíhalo v klidu, byly přijaty a informovány o podmínkách studia.

„To jednání bylo příjemné, přišlo nám fajn, že se dívky chtějí integrovat a získat vzdělání, aby měly práci. Tehdy žádná šátek neměla. Dívka ze Somálska měla velice krásné tmavohnědé kudrnaté vlasy, ta druhá z Afghánistánu je měla dlouhé, stažené do culíku…“ říká ředitelka školy Ivanka Kohoutová…

Na další schůzce byly upozorněny, že škola je součástí zdravotnického zařízení, v němž z hygienických důvodů nemohou nosit pokrývku hlavy… Obě dívky slíbily, že přinesou do ředitelny potřebné doklady, které předtím neodevzdaly. Když nepřicházely, nechala je ředitelka vyvolat školním rozhlasem, po čemž prý následovala scéna, kterou ředitelka nepamatuje.Výsledek obrázku pro olser šabatová hidžáb

„Ona sem přilétla, chovala se agresivně, dupala nohou a opakovala, že nebude chodit,“ líčí. Pak prý vyběhla z ředitelny a rozjela kauzu. Jediné, co z pohledu ředitelky školy bylo v nepořádku, kromě nezájmu studentky o studium, nedodaly doklady o předchozím vzdělání.

Ředitelka upozorňuje, že ačkoliv ombudsmanka operuje antidiskriminačním zákonem, tak proti němu stojí na stejné úrovni jiné normy, například školský zákon, které se rovněž musejí dodržovat. „Vůbec se nebralo v potaz, že jsme zdravotnická škola, že máme svá specifika, že učíme praxi ve zdravotnických zařízeních,“ upozorňuje ředitelka  Kohoutová, jejíž advokát Choděra napsal Šabatové, že tím hrubě překročila svoje pravomoci…

Výsledek obrázku pro olser šabatová hidžábSenátor Tomáš Grulich připomněl, že uprchlíci nejsou na dovolené, a jejich pobyt má proto jasná pravidla. „To neznamená, že by se personál choval k uprchlíkům nějak nevybíravě. Nikoho netěší vidět děti za plotem, ale každý občan, který je na území ČR v tomto případě nelegálně, musí ctít a respektovat naše zákony…“

Ve hře je opět banální zákaz nošení arabského šátku hidžábu ve škole. Obdobně se zachovalo i zastupitelstvo města Teplice, když chtělo vydat městskou vyhlášku o zákazu zahalování obličeje. Zákaz nikábu měl zde být proto, aby přestupky páchající muslimky, mohli identifikovat strážníci. Arabové potom nejčastěji dostávají pokuty za porušování dopravních předpisů, které povětšinou zcela ignorují.  http://www.rukojmi.cz/clanky/548-mame-snad-ombudsmanku-sabatovou-aby-urazela-lidi-a-delala-jedno-faux-pas-za-druhymVýsledek obrázku pro olser šabatová hidžáb

„Rozsudek prvního soudu se potvrzuje,“ zazněl od soudce Městského soudu v Praze Jana Klášterky s napětím očekávaný verdikt ve sporu o nošení hidžábu během školní výuky. Soud druhé instance tak rozhodl o odvolání somálské žalobkyně Ayan Jamaal Ahmednuurová ve sporu se Střední zdravotnickou školou Ruská o porušení zásady rovného zacházení proti rozsudku Obvodního soudu pro Prahu 10. Ten zamítl žalobu s požadovanou omluvou a odškodněním 60 tisíc korun, protože se somálská uchazečka vůbec studentkou školy nestala.Výsledek obrázku pro olser nikáby

„Na užívání šátku jako projevu náboženského přesvědčení navenek bez jakéhokoli omezení na půdě veřejné školy, která musí zůstat neutrálním prostředím, žalobkyně právo nemá. Povinná tolerance náboženských symbolů nemá zákonný podklad, u nás je daná pouze opakem práva na náboženskou svobodu. Proti právu žalobkyně projevovat své náboženství navenek pak stojí právo být svobodně bez vyznání, náboženské symboly nemít a také je v ničem nevidět. Neexistuje také právo projevovat své náboženství kdykoli a kdekoli. Při logice užité žalobkyní by mohlo například narušit hodinu matematiky odříkávání otčenáše,“ uvedl předseda senátu při čtení zdůvodnění rozsudku, proti němuž se však zásadně postavil Jiří Dienstbier mladší…Výsledek obrázku pro olser šabatová hidžáb

Ve zdůvodnění verdiktu zaznělo, že se ve skutečnosti dožadovala výsady, nikoli rovného přístupu ke všem. Při logice, kterou užila, by pak bylo možné například narušit hodinu matematiky odříkáváním otčenáše. Advokát žalované strany Radek Suchý je přesvědčen, že by se nyní měli zodpovídat všichni, kteří tuto provokaci rozpoutali, především veřejná ochránkyně práv Anna Šabatová.

Šabatová sama proti soudné Evropě: http://www.rukojmi.cz/clanky/3313-disidentka-mluvci-charty-77-a-nynejsi-ombudsmanka-anna-sabatova-je-i-bez-hidzabu-skodnou-v-ceskem-reviru-ochrany-lidskych-prav-opruzuje-poctive-lidi-nezna-zakony-ceska-a-podnecuje-k-nenavistiVýsledek obrázku pro olser okamura

Inu, co na to říká USNESENÍ předsednictva České národní rady ze dne 16. prosince 1992 o vyhlášení LISTINY ZÁKLADNÍCH PRÁV A SVOBOD jako součásti ústavního pořádku České republiky? V článku 16 se praví, když nejdůležitější jsou body č. 3 a 4:

(1) Každý má právo svobodně projevovat své náboženství nebo víru buď sám nebo společně s jinými, soukromě nebo veřejně, bohoslužbou, vyučováním, náboženskými úkony nebo zachováváním obřadu.

(2) Církve a náboženské společnosti spravují své záležitosti, zejména ustavují své orgány, ustanovují své duchovní a zřizují řeholní a jiné církevní instituce nezávisle na státních orgánech.

(3) Zákon stanoví podmínky vyučování náboženství na státních školách.

(4) Výkon těchto práv může být omezen zákonem, jde-li o opatření v demokratické společnosti nezbytná pro ochranu veřejné bezpečnosti a pořádku, zdraví a mravnosti nebo práv a svobod druhých.

http://www.rukojmi.cz/clanky/3007-sabatova-se-soudi-o-hidzaby-ve-skolach-muslimove-chteji-sve-modlitebny-a-ministr-dienstbier-dokonce-prosadil-v-rade-evropy-umluvu-o-ucasti-cizincu-na-ceskem-verejnem-zivote

Reklama:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *